شناسایی ۷ مرکز خرید و فروش دام در تبریز/ شهروندان می‌توانند از اکیپ‌های دامپزشکی راهنمایی بگیرند

به گزارش میانا به نقل از آناج، امیرحسین بهداد با اشاره به فرا رسیدن عید قربان و افزایش خرید و فروش دام، اظهار داشت: در طول ماه‌های اخیر شاهد شیوع تب برفکی در سطح استان بودیم اما با سیاست‌های اتخاذی و تامین واکسن مورد نیاز، این ویروس فروکش کرد و در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی در این باره نداریم.

وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان میادین شهرداری، ۷ منطقه در سطح شهر تبریز به عنوان مرکز خرید و فروش احشام شناسایی و ساماندهی شده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی از نصب بنر اطلاع‌رسانیِ مناطق مجاز در نقاط مختلف شهر خبر داد و ابراز کرد: در مناطق شناسایی شده، مسئولین فنی دامپزشکی مستقر شده‌اند تا اگر به صورت بالینی، بیماری حیوانی را تشخیص دادند، اجازه فروش آن را ندهند.

وی بیان داشت: در طرح فوق برای اولین بار در کشور، مردم می‌توانند از وجود مسئولین فنی نهایت بهره را ببرند و در خرید دام نیز از آن‌ها راهنمایی بگیرند.

بهداد با بیان اینکه اکیپ‌های ثابت و سیار به منظور بررسی سلامت دام‌ها و ذبح شرعی آنان تشکیل یافته است، تصریح کرد: اکیپ‌های سیار در نقاط مختلف مشغول گشت‌زنی خواهند بود و اکیپ‌های ثابت در مرکز مستقر خواهند شد تا در صورت نیاز، به مناطق اعزام شوند.

وی در پایان افزود: این اکیپ‌ها متشکل از دامپزشک و روحانی هستند و از صبح دوشنبه تا بعد از ظهر، مشغول خدمت‌رسانی خواهند بود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *