غدیر؛ روز خروج از ظلمت و تاریکی ها و ورود در جهان روشنایی هاست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، دبیر ستاد غدیرخم در شهرستان میانه، دهه ولایت را یکی از مهمترین و حساس ترین اعیاد شیعیان دانسته و گفت: غدیر روز خروج از ظلمت و تاریکی ها و ورود در جهان روشنایی هاست.

   حجت الاسلام حسن امیرنژاد، اکمال دین و اتمام نعمت، هدایت، تولی و تبری، نجات و سعادت را از آثار ولایت و بی عدالتی، ظلم، چپاول و استکبار را از نتایج خروج از ولایت برشمرد و تصریح کرد: اگر با ولایت باشیم قطعاً آثار مثبت آن را درک خواهیم کرد و با خروج از خط ولایت، پرداخت غرامتی سنگین متوجه ما خواهد بود.

   وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص برنامه های دهه غدیر، گفت: علاوه بر اجرای دعای عرفه، نماز عید قربان، جشن ها، ایستگاه های صلواتی و ده ها برنامه دیگر که همه ساله برگزار می شود، امسال با کمک کمیته امداد و سپاه و جمعی از خیرین، طرح اطعام ۵۰۰۰ نفری ایتام در اولویت برنامه هاست.

   امیرنژاد افزود:  برگزاری مراسم شب شعر، پرسمان ولایت، عیادت از بیماران، ترخیص موتورسیکلت ها و خودروهای توقیفی، دیدار از خانواده شهدای سادات، صدور رایگان شناسنامه برای  نوزادان "علی" نامی که در دهه ولایت متولد می شوند و اجرای مراسم جشن و سخنرانی طی روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ شهریور با سخنرانی اساتید استانی و کشوری در مسجد جامع، از جمله برجسته ترین برنامه های دهه امامت و ولایت خواهد بود.
گفتنی است آیت الله سیدحسن عاملی و همچنین حجت الاسلام والمسلمین نظری سخنرانان ویژه دهه ولایت در شهرستان میانه خواهند بود.  

    دبیر ستاد غدیرخم شهرستان میانه در پاسخ به درخواست  خبرنگاران مبنی بر کیفی سازی برنامه ها و افزایش توجه به اعیاد گفت: اعیاد و وفیات ائمه(ع) مشخص است و شادی در شادی ها و غمگینی در غمگینی آنان مصداق تولی و تبری است و بالطبع تبدیل مجلس شادی معصومین به جلسات عزاداری بدعت و دسیسه دشمن است.

   وی بر لزوم حفظ حرمت اعیاد معصومین(ع) تاکید کرد و افزود: برپایی هر گونه مجالس و محافل عزاداری برای امام حسین و سایر معصومین(ع) با عناوین مختلف در این ایام ممنوع بوده و با بانیان این مراسمات برخورد خواهد شد.

   امیرنژاد در پاسخ به خبرنگاران در مورد برپایی جنگهای شادی، گفت: عنوان برنامه هر چه باشد، باید محتوای آن مطابق موازین شرع و قوانین نظام اسلامی باشد و هر برنامه ای که با موازین شرع و قوانین نظام که برگرفته از معارف الهی است مطابقت نداشته باشد نمی تواند مورد تایید باشد.

 

خبرنگار: علی محمّد عزّتی

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *