این همه بنر در همایش پیشگیری از اعتیاد در شهرستان میانه چه می کند!+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، در اقدامی کاملا سوال برانگیز در شهر میانه، ده ها بنر و پلاکارد با محوریت مبارزه با اعتیاد در همایشی با این محوریت در محوطه برگزاری این همایش نصب و رها شد.

این مراسم که در محل سالن اجتماعات هلال احمر و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار گردید و این سوال را در ذهن بسیاری از همشریان مطرح کرد، که آیا چند دقیقه سخنرانی و بنر باران کردن محوطه و محل برگزاری همایش آن هم برای افراد مطلع و دخیل در این امر می تواند ثمره ای برای اهداف از پیش تعیین شده در راستای مبارزه با اعتیاد باشد!

در حالی که اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی هر جامعه ای به شمار می رود که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب شده و موجب رکود اجتماعی در زمینه‌های مختلف می‌شود و بایستی دید برگزاری و هزینه کرد در راستای چنین مراسماتی تا چه میزان توانسته از آثار مخرب اعتیاد و گرایش جوانان به مواد مخدر و روان گردان در جامعه جلوگیری کند؟!

مسئله مهم دیگر اسراف در هزینه ها بویژه در چاپ بنرهایی است که چندان در ذهن مخاطب هدف جایگاه و تاثیری نداشته و صرفاً به عنوان تزئین در همایشات و جلسات این چنینی بکار می رود.

جدای بحث تبلیغات سمعی و بصری که مطمعناً هدف برگزار کنندگان این همایش و چاپ این تعداد بنر که در همایش پیاده روی صبح همان روز نیز مورد استفاده قرار گرفت، بایستی گفت که عمدتاً در بحث فرهنگ سازی و تبلیغات در راستای پیشگیری از اعتیاد در جامعه متوصل شدن به یک راهکار کلیشه ای و پیش پا افتاده نخواهد توانست مشکل و معضل اعتیاد را ریشه کن و از میان بردارد.

بدون شک  هزینه هایی که در راستای چاپ این بنرهای رنگارنگ بکار گرفته شده اگر در راه درمان و پیشگیری یک نفر معتاد بکار گرفته شود، عقلانی تر و تاثیر گذار تار خواهد بود و متولیان برگزاری این مراسم بدون شک راه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی را به اشتباه طی کرده اند.

فرای این قضایا، اصل موضوع و هدف مطلب فوق، تغییر نگرش مدیران و مسئولین شهرستان نسبت به حل مشکلات و معضلات جامعه است که هر بار سخنی از آن گفته می شود، صرفاً خروجی معطوف به تعداد جلسات و نحوه برگزاری آن می شود ودر اغلب موارد هیچ گاه در خصوص میزان تاثیرگذاری و خروجی آنها بحث و بررسی صورت نمی پذیرد.

 

۲۰۱۶۰۹۰۳_۱۰۴۵۲۳ ۲۰۱۶۰۹۰۳_۱۰۴۵۲۵ ۲۰۱۶۰۹۰۳_۱۰۴۵۲۸ ۲۰۱۶۰۹۰۳_۱۰۴۵۳۲ ۲۰۱۶۰۹۰۳_۱۰۴۵۳۶ ۲۰۱۶۰۹۰۳_۱۰۴۵۴۱ ۲۰۱۶۰۹۰۳_۱۰۴۵۴۶ ۲۰۱۶۰۹۰۳_۱۰۴۵۵۰ ۲۰۱۶۰۹۰۳_۱۰۴۵۵۳ ۲۰۱۶۰۹۰۳_۱۰۴۵۵۹ ۲۰۱۶۰۹۰۳_۱۰۴۶۰۳ ۲۰۱۶۰۹۰۳_۱۰۴۶۱۳ ۲۰۱۶۰۹۰۳_۱۰۴۶۱۸ ۲۰۱۶۰۹۰۳_۱۰۴۶۲۷ ۲۰۱۶۰۹۰۳_۱۰۴۶۳۹ ۲۰۱۶۰۹۰۳_۱۰۴۷۰۵ ۲۰۱۶۰۹۰۳_۱۰۴۷۵۷ ۲۰۱۶۰۹۰۳_۱۰۴۹۰۴ ۲۰۱۶۰۹۰۳_۱۰۴۹۲۰ ۲۰۱۶۰۹۰۳_۱۲۳۰۵۵

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *