پروازهای بین تبریز و شهرهای ترکیه افزایش می‌یابد/ امیدواریم فقط ما به ترکیه سفر نکنیم!

به گزارش میانا به نقل از آناج، صادق نجفی در کنفرانس تجارت و سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی و ترکیه با اشاره به روابط ایران با ترکیه در دوران دفاع مقدس گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس به خاطر نزدیکی و ارتباطمان با کشور ترکیه واردات خود را از بنادر ترکیه انجام می‌دادیم.

وی خاطر نشان کرد: در کودتای اخیر ترکیه هم ملت و هم دولت ایران در کنار دولت قانونی ترکیه ایستادند و ثابت کردند که ایران دوست مطمئنی برای ترکیه است.

شهردار تبریز با اشاره به تحریم‌های وضع شده علیه ایران، ابراز داشت: با توجه به اینکه مشکلاتی اقتصادی ناشی از تحریم‌ها در کشورمان وجود دارد خواهان تعاملات سرمایه گذاران ترک با طرف‌های ایرانی هستیم.

وی به خواهر خواندگی برخی شهرهای ترکیه با تبریز اشاره کرد و افزود: آن شهرهای خواهر خوانده شده مال ماست و تبریز نیز مال شماست و امیدواریم این روابط باعث رشد روابط اقتصادی بین دوکشور شود.

نجفی تصریح کرد: با توجه به انتخاب شهر تبریز به عنوان شهر پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸، ترکیه می‌تواند نقش خوبی را در این مورد ایفا کند.

وی ضمن اعلام آمادگی شهرداری تبریز برای حمایت از سرمایه گذاران ترک، عنوان کرد: ما آمادگی لازم برای ایجاد زمینه فعالیت شرکت های ترک را داریم و امیدواریم نتایج این کنفرانس نیز در جهت سال ۲۰۱۸ باشد.

شهردار تبریز در پایان گفت: طبق صحبت‌های انجام یافته با شرکت‌های هواپیمایی پروازهای بین تبریز و ترکیه افزایش خواهد یافت و امید است این رفت‌وآمدها دو طرفه باشد و شرایط به گونه‌ای رقم نخورد فقط ما به ترکیه برویم.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *