اردوغان: حرف آمریکا را باور نداریم/ منطقه‌ای وسیع را در سوریه از کردها و داعش پاکسازی کردیم

به گزارش میانا، باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیون یورونیوز، رجب طیب اردوغان –رییس جمهور ترکیه — پیش از سفر به چین برای شرکت در نشست گروه موسوم به «جی بیست» در پاسخ به ادعای یک مقام وزارت دفاع آمریکا مبنی بر عقب نشینی نیروهای کرد«ی پ گ» به شرق فرات گفت: ما به آمریکایی ها می گوئیم نیروهای کرد«ی پ گ» از فرات عبور نکرده اند؛ صرف این که یک نفر در آمریکا یا هر جای دیگر مدعی شود که یگان های مدافع خلق یا نیروهای اتحاد دموکراتیک به شرق فرات عقب نشینی کرده اند، سبب نخواهد شد که ما ادعای شان را باور کنیم. 

 

عقب نشینی کردها مهمترین شرط ترکیه برای توقف حملات علیه مواضع یگان های مدافع خلق بوده است. رئیس جمهور ترکیه همواره خواهان ایجاد منطقه امن و پرواز ممنوع در سوریه بوده است. وی افزود:کسی نباید انتظار داشته باشد آنکارا اجازه دهد در مرزهای جنوبی اش کریدور تروریستی شکل گیرد.

 

رجب طیب اردوغان تصریح کرد: با ورود نیروهای زمینی این کشور به خاک سوریه و با آغاز عملیات سپر فرات، منطقه ای وسیع در سوریه از نیروهای داعش و شبه نظامیان کرد پاکسازی شده است.

 

از زمان ورود نیروهای نظامی ترکیه به خاک سوریه در بیست و چهارم اوت (برابر با سوم شهریورماه) نیروهای تحت حمایت آنکارا موسوم به «ارتش آزاد سوریه» با پشتیبانی نظامیان ترکیه، توانسته اند داعش را از شهر جرابلس در سوریه بیرون برانند. پس از موفقیت در بیرون راندن نیروهای داعش از جرابلس، ارتش ترکیه بر شدت حملات خود افزوده است. از سوی دیگر، ارتش ترکیه در کنار نیروهای داعش، شبه نظامیان و مبارزان کرد خصوصا یگان های مدافع خلق را نیز مورد هدف قرار می دهد. 

 

یگان های مدافع خلق در جنگ با داعش از متحدان آمریکا محسوب می شوند و تاکنون موفق شده اند دو شهر کوبانی و منبج در سوریه را از اشغال نیروهای تروریستی داعش آزاد کنند. انفجارهایی نیز در اطراف شهر جرابلس به وقوع پیوست که گمان می رود انفجارهای مربوط به خنثی سازی مین از سوی ارتش ترکیه باشد. 

 

همزمان با وقوع تحولات میدانی جدید در شمال سوریه، عملیات تخلیه حدود سیصد نفر از ساکنان شهرک العظیمیه آغاز شده است. مخالفان رژیم سوریه، این اقدام دولت اسد را نوعی پاکسازی نژادی توصیف کرده اند. العظیمیه شهرکی واقع در بخش غربی شهر داریا در جنوب غربی دمشق، پایتخت سوریه، است. 

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *