سخت گیری برخی ادارات و بانکها را از مهمترین موانع تولید در شهرستان میانه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حمید شکری در جلسه رفع موانع تولید در شهرستان میانه با حضور استاندار آذربایجان شرقی، محدودیت اختیارات در حوزه های بانکی شهرستان برای ارائه تسهیلات را از دیگر مشکلات بر سر راه تولید و توسعه آن خوانده گفت: در حوزه بیمه نیز حسابرسی مشکل ساز شده است.


وی با ارائه گزارشی از تشکیل فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان میانه گفت: این ستاد با ۴ کمیته تسهیل و رفع موانع تولید، کمیته بازاریابی و نمایشگاه، کمیته جذب سرمایه گذار و کمیته توسعه روستایی فعالیت خود را آغاز کرده و در این خصوص مشکل ۹۵ واحد تولیدی بررسی شده و در مجموع با تشکیل جلساتی از سوی کمیته ها شاهد ۱۹۷ مصوبه هستیم.


شکری  اراضی شهرستان میانه را ۱۶۶ هزار هکتار عنوان کرده افزود: میزان سطح زیر کشت باغی ۱۱۵ هزار هکتار و سطح زیر کشت زراعی ۱۵۴ هزار هکتار است که در ۵ هزار هکتار از اراضی آبیاری تحت فشار و در یکهزارو ۷۰۰ هکتار آبیاری بارانی انجام شده، که مشارکت مردمی در انجام پروژه های آبیاری تحت فشار در سطح استان الگو می باشد.
فرماندار ویژه میانه افزود: در این شهرستان ۳۴۳ هزار تن محصولات زراعی، ۲۰۳ هزار تن محصولات باغی، ۵۶ هزار تن محصولات دامی و ۶۲۰ تن شیلات و آبزیان تولید می شود .


وی اظهارکرد: در این شهرستان ۸۷ مورد واحد تولیدی کشاورزی با  اشتغالزایی برای ۳۰۴ نفر فعال بوده، ۶۴ واحد با ۸۶ اشتغال نیمه فعال بوده و ۳۶ واحد غیر فعال می باشد که در صورت احیای این واحدها برای ۶۳۴ نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.


شکری با بیان اینکه در بخش صنعت ۱۳۰ واحد داریم که ۷۰ واحد فعال، ۲۱ واحد نیمه فعال و ۳۱ واحد تعطیل شده اند تعداد شاغلین در این واحدها را یک هزارو ۹۰۰ نفر ذکر کرده گفت: با احیای این واحدها میزان اشتغال در واحدهای صنعتی به ۳ هزار نفر خواهد رسید.


وی از وجود ۴ شهرک صنعتی در شهرستان که رتبه ۲ استان را به خود اختصاص داده افزود: در این شهرکها ۱۳۰ واحد مستقر هستند همچنین ۴ واحد سردخانه فعال وجود دارد.


شکری در ادامه به ۴۶ معدن فعال و ۳۱ معدن نیمه فعال در شهرستان اشاره کرده افزود: در بخش معدن جذب سرمایه گذار شده که یک هزارو ۳۰۰ کیلومتر را در دو پهنه با توافقات بعمل آمده مورد مطالعه و اکتشاف قرر داده اند.
امام جمعه میانه نیز در این جلسه با عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد(ع) به ذکر روایتی از ایشان پرداخته یادآور سه نکته مهم برای پیشبرد امور انسان شد.


حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی گفت: حق کسی که خداوند پشتیبان او باشد هرگز ضایع نشده، همچنین هیچ کس نمی تواند از خدا فرار کند بلکه باید حق تکلیف و ادا کند تا خداوند از او راضی باشد و نکته سوم اینکه هر کس تکیه گاهی به جز خدا داشته باشد خداوند او را رها خواهد کرد پس هیچ وقت نباید از یاد خدا غافل شویم .


وی از استاندار آذربایجان شرقی در امیدواری دادن به تولیدکنندگان با تشکیل کارگروه تقدیر کرده افزود: اکثر مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی مربوط به استان بوده و تقاضا داریم که در رفع این مشکلات اقدام لازم را انجام دهند زیرا امر تولید و مشکلات آن کارد را به استخوان رسانده است.


حجت الاسلام حامدی موانعی از جمله امور مالیاتی را سبب ناامیدی و دلسردی سرمایه گذاران و تولید کنندگان عنوان کرده افزود: این امر زنگ خطر بوده و مسوولین باید چاره اندیشی کنند.


وی اظهارامیدواری کرد که حضور استاندار همچون گذشته مایه خیر و برکت در شهرستان و خروجی این جلسه رفع شدن مشکلات تمامی تولیدکنندگان باشد.

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *