همزمان با هفته دولت ۵۳ طرح عمرانی در میانه افتتاح می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا به نقل از ایرنا، حمید شکری قبل از خطبه های نماز جمعه و در جمع نمازگزاران این شهرستان افزود: در یک سال گذشته پنج هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی در این شهرستان هزینه شده است.
وی افزود: ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای طرح های مشترک و ملی و ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال نیز به صورت اختصاصی در طرح های عمرانی شهرستان هزینه شده است.
شکری با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در بخش های مختلف و برخورداری ۱۰۰ روستای شهرستان از نعمت گاز تا ابتدای سال ۱۳۹۴ شمسی افزود: در اواخر سال گذشته این تعداد به ۱۸۰ روستا رسید.
وی گفت: در سال جاری به ۸۰ روستای دیگر با ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار گازرسانی می شود و تا آخر سال ۱۳۹۶ شمسی نیز تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار میانه از نعمت گاز برخوردار می شوند. 
فرماندار ویژه میانه با اشاره به تاکید دولت تدبیر و امید بر ضرورت آبرسانی به تمام روستاهای شهرستان گفت: طرح های مختلفی از قبیل برق رسانی، آب و فاضلاب و طرح های هادی در روستاها در حال اجراست.
وی به وجود ۴۰۰ روستا در شهرستان و ۱۷ درصد راه های مواصلاتی استان در شهرستان میانه اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۵۰ درصد از اعتبارات راه های روستایی استان به این شهرستان اختصاص یافت و در پی آن در زمان حاضر ۲۳۰ کیلومتر از راه های روستایی در دست احداث است.
شکری در ادامه به اعتبار یکهزار و ۹۵۰ میلیارد ریالی شهرستان در سال جاری اشاره کرد و افزود: از طرح های مهم در دست اجرای شهرستان می توان به پروژه آب شرب و اجرای آن توسط بخش خصوصی با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد.
وی گفت: در قالب این طرح با اجرای ۲۵ کیلومتر خط انتقال تا ۲۰ ماه آینده شاهد برخورداری مردم میانه از آب سد گرمی چای خواهیم بود.
وی چهار بانده کردن جاده ارتباطی میانه – سرچم را از دیگر طرح های در دست اجرا عنوان کرد و افزود: ۱۱ کیلومتر از این طرح با ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست.
وی گفت: جاده میانه – فیروزآباد با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار سال گذشته و ۳۵ میلیارد ریال اعتبار سال جاری، جاده آرموداق- نیر با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار و روکش آسفالت و بهسازی جاده میانه- تبریز به طول ۸ کیلومتر با ۱۳۰ میلیارد ریال از دیگر طرح های در دست اجرای شهرستان طی امسال است.
شکری اضافه کرد: پروژه راه آهن میانه – تبریز نیز در حوزه میانه فعال بوده و رو به اتمام است که امیدواریم با تکمیل مراحل اجرایی از طرف تبریز نیز شاهد بهره برداری مردم از این طرح باشیم.
فرماندار ویژه میانه با بیان اینکه در شهرستان میانه ۱۳۱ واحد تولیدی صنعتی و ۱۱۵ واحد تولیدی کشاورزی وجود دارد، افزود: در راستای رفع مشکلات این واحدها و بخشودگی جرائم آنان توافقاتی انجام شده و ۱۶۳ واحد برای بهره مندی از تسهیلات به بانک ها معرفی شده است.
شکری از پرداخت بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی از سوی اداراتی چون کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی، بسیج سازندگی، صندوق کارآفرینی امید در سال جاری خبرداد و افزود: طی سال گذشته و امسال برای ۲ هزار و ۳۳ نفر در این شهرستان اشتغالزایی شده و با اتمام طرح احیای فولاد به زودی این تعداد افزایش می یابد. 
فرماندار میانه از تسهیلات ویژه دولت برای مشارکت های مردمی در راستای توسعه روستایی و شهری خبر داد و افزود: در ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد آیدوغموش آبیاری قطره ای و بارانی انجام یافته که در سال جاری یکهزار و ۲۰۰ هکتار از طریق دولت و ۲ هزار هکتار نیز از طریق بانک زمین و با مشارکت اهالی به اجرا خواهد رسید.
وی گفت: همزمان با هفته دولت نیروگاه بادی آقکند با ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تولید ۵۰ مگاوات برق توسط بخش خصوصی ککلنگ زنی می شود. 
شکری با اشاره به اجرای سرشماری نفوس و مسکن همزمان با سراسر کشور از مهر ماه سال جاری به اهمیت آمار و درستی آن اشاره کرد و افزود: هر گونه آمار نادرست و غلط سبب می شود تا برنامه ریزی کشور به درستی انجام نشود زیرا آمار پایه و اساس برنامه ریزی به شمار می رود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

یک نظر

  1. وحید شیرازی

    با سلام خسته نباشید خدمت فرمانداری شهرستان میانه اظهارات شما را مشاهده نمودم بنده شیرازی هستم ساکن شهرستان میانه کار ما پیمانکاری عمرانی از ارماتور قالب بندی بتن ریزی داربست بندی و….برای احداث پروژه های عمرانی جهت همکاری با ما با این شماره تماس حاصل فرمایید با تشکر شیرازی ۰۹۱۰۷۶۳۳۹۷۱ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *