کشف بیش از ۲۲۰ تن مواد مخدر در ۴ ماهه اول سال جاری/ ۱۷۳ باند قاچاق کالا متلاشی شد

به گزارش میانا به نقل از آناج، سردار اسکندر مومنی در جمع خبرنگاران تبریز با اشاره به نقش اصحاب رسانه در تامین آرامش و امنیت جامعه، اظهار داشت: این اهالی مطبوعات و خبرگزاری‌ها هستند که اقدامات نیروی انتظامی را در حوزه امنیت به تصویر می‌کشند و به عموم ملت اطمینان خاطر می‌دهند، لذا لازم می‌دانم روز خبرنگار را تبریک گفته و از فعالان این حوزه تشکر کنم.

وی ادامه داد: در کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش داشتیم که در سایه‌ی تلاش نیروهای انتظامی و دقت مرزبانان به این امر دست یافته‌ایم و ۲۲۰ تن مواد مخدر کشف نموده‌ایم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۳ باند قاچاق کالا متلاشی شده‌اند، ابراز کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است و کالاهایی به ارزش هزار میلیارد ریال کشف شده است.

وی توضیح داد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کاهش سرقت و جرایم عمومی در کشور، مبارزه با توزیع، تولید و مصرف مواد مخدر در کشور، ایجاد امنیت روانی و اجتماعی بیش از پیش در جامعه و  کاهش تصادفات رانندگی از مهم ترین اولویت‌های نیروی انتظامی در سال ۹۵ محسوب می‌شود.

سردار مومنی آمار خودکشی را رو به افزایش دانست و تصریح کرد: علت این آسیب اجتماعی باید شناسایی و مورد بررسی قرار گیرد اما به صورت میانگین در همه جرایم با کاهش قابل توجهی روبه رو بودیم و البته در کشفیات افزایش داشته‌ایم.

وی ادامه داد: از لحاظ امنیت مرزها نیز، متوسط شاخص‌های امنیتی در آذربایجان‌شرقی نسبت به دیگر استان‌های کشور بسیار خوب بوده و همچنین مرزهای موجود در استان نیز بسیار امن می‌باشند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در ادامه در خصوص اخبار درگیری‌ها اخیر در مرزها، تشریح کرد: اینکه بگوییم درگیری نشان دهنده افزایش نا امنی باشد اینگونه نیست و خوشبختانه با حضور و آمادگی کامل مرزبانان علی‌رغم اینکه در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که از غرب و شرق کشور در منطقه تروریست بیداد می‌کند اما با رشادت و ایثارگری‌های همکاران نیروی انتظامی و با همکاری سایر نیروهای مسلح در جزیره‌ای امن زندگی می‌کنیم.

وی در پایان وجود پلیس افتخاری را یکی از بسترهای تامین امنیت و محریت قرار گرفتن مردم عنوان کرد و افزود: مردم استقبال خوبی از مقوله پلیس افتخاری داشتند و بنابراین هر سال سهمیه‌ای را به استان‌ها اختصاص می دهیم که بر اساس سهمیه نیرو جذب می‌کنند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *