راه‌اندازی نهضت خیران کمک به کارآفرینی/ همه از مشکل بیکاری نگران هستند

به گزارش میانا به نقل از فارس، شهاب‌الدین بی‌مقدار با بیان اینکه وظیفه نماینده قانون‌گذاری و نظارت است، اظهار داشت: در این راستا تا زمانی که انسجام وجود داشته باشد، به‌خوبی می‌توانیم نظارت کنیم تا کارها پیش برود.

وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در جامعه، افزود: همه از مشکلات حوزه اقتصاد و بیکاری و فقر و مسائل اجتماعی نگران هستند، اما مشکل همه این‌ها نبود یک سیستم کنترلی است، به عبارتی تا زمانی که سیستم داده‌ها و ستادها ایجاد نشده و کنترل نشوند برای مثال افراد برای فرار از مالیات راه‌های بسیاری را انتخاب خواهند کرد.

بی‌مقدار با تأکید بر استفاده از ظرفیت صاحب‌نظران در حوزه‌های مختلف برای رفع مشکلات، ادامه داد: از کارشناسان صاحب‌نظر تقاضا دارم و دعوت می‌کنم تا در کنار نمایندگان راهکارهایی را برای رفع مشکلات ارائه کنند.

عضو کمیسیون شوراهای امور داخلی، بابیان اینکه بنده با هدف کارآفرینی کاندیدا شدم تا در مجلس در رابطه با مسئله بیکاری و کارآفرینی کار کنم، بیان کرد: باید به یک مسئله توجه کنیم و آن این است که دولت در این استان نباید کاری کند چون پروژه‌هایی که در اصل ۴۴ در حیطه دولت تعریف‌شده مثل نفت و گاز، صنایع نظامی، خطوط اصلی انتقال برق و مادر مخابرات، مشخص است و احتیاجی به آنها در استان نیست، مگر اینکه در زمینه صنایع نظامی استان ما فعال شود.

وی با اشاره به اهمیت بحث کارآفرینی در بحث رفع مشکلات اشتغال، ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم نمایندگان مشاورانی در حوزه کارآفرینی داشته باشند تا با انسجام و ارائه راهکارهای مناسب در راستای رفع مشکلات تلاش کنند.

بی‌مقدار، بیان کرد: در بحث توسعه اشتغال شاغلان خانگی باید به دنبال وحدت و تشکیل یک شرکت لجستیک فروش باشند که در این رابطه آماده همکاری هستم و کمک خواهم کرد.

وی با تأکید بر راه‌اندازی نهضت خیران کمک به کارآفرینی در استان، گفت: جوانان وقتی می‌خواهند برای شروع کاری وامی بگیرند، آورده‌ای ندارند تا بتوانند از بانک تسهیلات بگیرند، در این امر خیران می‌توانند کمک کنند و مؤثر باشند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت مسئله دریاچه ارومیه، بیان کرد: با توجه به این مسئله در آذرشهر ساعت‌های هوشمند نصب‌ کرده‌اند و آب قطع می‌شود، در حالی‌ که اگر آب به درختان نرسد دریاچه خشک می‌شود، حق نداریم بدون تأمین معیشت ساکنان منطقه، آب را قطع کنیم.

وی اضافه کرد: بدون انتقال آب از حوزه دیگر، دریاچه ارومیه احیاء نشده و معیشت‌های اطراف دریاچه از بین خواهد رفت.

بی‌مقدار در ادامه با تأکید بر مؤثر بودن سمن‌ها در حوزه کارآفرینی، گفت: بیکاری با حرف و شعار حل نمی‌شود، رایج‌ترین راه ایجاد اشتغال در بخش گردشگری است، اما تنگ‌نظرترین و سخت‌گیرترین استان آذربایجان شرقی است و عمده مشکل تور گردانان دخالت همه در کار آن‌هاست، امید داریم مسئولان توجه خاصی به این مسئله داشته باشند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با تأکید بر تأثیر آموزش‌وپرورش در روند توسعه گفت: در دنیا در کشورهای پیشرفته به مسئله آموزش‌وپرورش اهمیت داده می‌شود، اگر در آموزش و پروش تحولی ایجاد کنیم که به کودکانمان کار جمعی و اخلاق را یاد بدهند، امیدواریم بتوانیم کشور را بیش‌ازپیش به سمت توسعه سوق دهیم.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *