بالا بودن مالیات بر ارزش افزوده واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی را نیمه فعال کرد

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، اسماعیل جبارزاده شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن، با بیان اینکه علت موفقیت استان آذربایجان شرقی در حوزه واحدهای صنعتی، همدل و یک صدا بودن است اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی همدل و هم صدا در بخش ستاد اقتصاد مقاومتی توانسته است بخش بزرگی از مشکلات واحدهای صنعتی را حل کند.

وی افزود: در بخش ستاد اقتصاد مقاومتی، برای هر مدیر علاوه بر سمت خود، سمتی با عنوان تولید کننده داده شده است تا وی نیز وارد مشکلات صنعتی شده و در جهت رفع آن برنامه و ایده مناسبی ارائه دهد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نام گذاری ستاد اقتصاد مقاومتی با عنوان ستاد «عاشورا»، خاطرنشان کرد: با توجه به سرافرازی همیشگی لشکر عاشورا در ۸ سال جنگ تحمیلی، باعث شد تا ستاد اقتصاد مقاومتی در استان آذربایجان شرقی با این نام شروع به کار کند و امیدواریم همانند لشکر عاشورا بتوانیم کارنامه قابل قبولی در حوزه اقتصاد مقاومتی به کشور ارائه دهیم.

جبارزاده از برپایی ۵۴ جلسه تسهیل مشکلات واحدهای صنعتی خبرداد و تصریح کرد: در کارگروه تسهیل، مشکلات واحدهای صنعتی بررسی شده است که تمامی مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی در این جلسات، مشکلات واحدهای صنعتی را بیان کردند.

وی افزود: با بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی، مصوباتی اعم از سرمایه گذاری، مجوزهای محیط زیست، صدور مجوز و… تدارک دیده شد و مدیران موظف به عمل کردن این مصوبات هستند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به موضوع تسهیلات بانکی، خاطرنشان کرد: با کاهش یافتن سودهای بانکی از ۳۵ درصد به ۱۸ درصد، بانک‌های آماده ارائه تسهیلات به واحد های صنعتی هستند و هیچ واحد صنعتی از سهمیه تسهیلات بانکی محروم نیست.

جبارزاده با بیان اینکه بالا بودن مالیات بر ارزش افزوده باعث شده است عده‌ای از واحدهای صنعتی به نیمه فعالی یا رکود تنزل یابند، تصریح کرد: واحدهای صنعتی برای حل مشکل مالیات بر ارزش افزوده نظرات جالب توجهی به ستاد اقتصاد مقاومتی ارائه دادند و این ستاد آماده است نظرات آنها را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه دهد تا برای حل این مشکل، تصمیم و اقدامی اساسی صورت گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه باید به مشکلات واحدهای صنعتی تمام و کمال رسیدگی شود، افزود: باید واحدهای صنعتی تعطیل و یا نیمه فعال را به چرخه تولید بازگردانده و واحدهایی که مشکل چندانی ندارند را به چرخه بین المللی وارد کنیم تا بتوانیم وارد رقابت جهانی در بخش تولید شویم.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *