اعتراض فرهنگیان به پرداخت نشدن حق‌الزحمه برگزاری انتخابات+پاسخ آموزش وپرورش

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، جمعی از فرهنگیان نسبت به عدم  پرداخت حق الزحمه مشارکت در برگزاری انتخابات مجلس با گذشت بیش از ۵ ماه از زمان برگزاری خبر می‌دهند.

طبق گفته این فرهنگیان پس از گذشت ۵ماه ازبرگزاری انتخابات هنوز حق الزحمه حدود ۷۰درصداز فرهنگیانی که در برگزاری انتخابات مشارکت وحدود دوشبانه روز زحمت کشیدند، پرداخت نشده است.

یکی از فرهنگیان در این رابطه می‌گوید:‌ بنده مسئول ناحیه بودم وحدود ۱۹۰نفرزیرمجموعه داشتم که متأسفانه حدود  100نفرهنوز دریافتی نداشتند و پیگیری‌های زیادی از منطقه و معاونت مالی داشتم اما اعلام کردند که این موضوع مربوط به فرمانداری است که پول‌ها را واریز نکرده‌اند اما فرمانداری می‌گوید تمام پول انتخابات شهر تهران را به حساب آموزش‌وپرورش واریز کرده‌ ولی آنها به عوامل اجرایی پرداخت نکردند.

برای بررسی این موضوع با عزیز شمسایی معاون دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش‌وپرورش گفت‌وگو کردیم.

شمسایی درخصوص دلایل عدم پرداخت حق الزحمه فرهنگیانی که به عنوان عوامل اجرایی در انتخابات مجلس پای صندوق‌های رای حضور داشتند، اظهار کرد:‌ هنوز اعتباری از سوی سازمان مدیریت در این رابطه تخصیص نیافته است.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی عوامل در فرمانداری از واریز این پول به حساب آموزش و پرورش شهر تهران خبر می‌دهند، گفت:‌ در مناسبات مالی، بندی تحت عنوان هزینه انتخابات از سوی سازمان مدیریت مشخص و اعتبار مربوط به آن تخصیص می‌یابد برهمین اساس فرمانداری و وزارت کشور نمی‌توانند پولی را به حساب آموزش‌وپرورش واریز کنند و چنین موضوعی به لحاظ سیستم اداری وجود واقعی ندارد.

شمسایی مطرح کرد:‌ واریز حق الزحمه انتخابات اصولی دارد که سازمان مدیریت باید اعتبار مربوط به آن را به دستگاه‌های مشارکت کننده در این زمینه تخصیص دهد و تا این لحظه اعتباری تخصیص نیافته است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *