اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی اولویت های جهاد کشاورزی استان/ وجود مرغ هورمونی از شایعات فضای مجازی است

به گزارش میانا به نقل از پیک هشترود، کریم مهری رییس سازمان جهاد کشاورزی در آئین شکرگزاری و جشن برداشت گندم در هشترود که در روستای مشک آباد بخش نطرکهریز برگزار شده بود، گفت: احیاء و بازسازی شرکت های تعاونی روستایی جهت ارائه خدمات بیشتر و بهتر به کشاورزان و بهره برداران می تواند زمینه اشتغال پایدار و تولید راندمان محصولات کشاورزی شود.
وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی اولویت های جهاد کشاورزی استان است، اظهار داشت: با برداشت های امسال در کشور درمرز خودکفایی و خود اتکایی هستیم.
مدیرکل جهادکشاورزی استان بر شایعه در فضاهای مجازی مبنی بر هورمونی بودن مرغ اشاره نمود و افزود: اصلا چنین چیزی در استان وجود ندارد.

 

مهری

 

مهری با تاکید بر سالم و با خاصیت بودن گوشت مرغ های تولیدی در استان تصریح کرد: متاسفانه تصوری غلط در بین مردم مبنی بر هورمونی بودن گوشت مرغ ها رواج یافته است که باید این تصور از بین برود.
وی با انتقاد از صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: متاسفانه این صندوق نمی تواند به تعهدات خود عمل کند.

 

وی با اشاره به لزوم مدیریت پوشش بیمه‌ای برای حمایت از ریسک‌پذیری کشاورزان تاکید کرد: بیمه محصولات کشاورزی باید فراگیر، جدی و الزامی شود.
اسفندیار ابوالحسنی مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ کشور نیز گفت: امسال پیش بینی می شود ۵۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیز کشاورزان استان خریداری شود که تاکنون ۲۰۰ هزار تن آن خریداری شده است.

 

ابوالحسن زاده

وی افزود : بیش از ۳۰ میلیارد ریال نیز تاکنون به حساب کشاورزان استان واریز شده است.
ابوالحسنی گفت: هیچ گونه مشکلی در خرید و ذخیره سازی گندم وجود ندارد و پرداختی وجوه کشاورزان بر اساس ثبت در سامانه و بانک کشاورزی می باشد.
وی ادامه داد: محموله های خرد حمل بار گندم شامل تراکتور و وانت بار در مراکز خرید گندم و محموله های بزرگ شامل تریلی ها و کامیونها در مراکز خرید دایمی و سیلوها انجام خواهد گرفت.
طالب پرهیزکار معاون فرماندار هشترود نیز خواستار ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان شد و گفت: سال گذشته دولت هزارو ۳۰۰ میلیارد ریال از بابت خرید گندم به کشاورزان هشترودی پرداخت نموده بود که از این رقم خیلی ناچیز در این شهرستان سرمایه گذاری شد و مابقی در شهرهای دیگر و تهران سرمایه گذاری شده است.

 

پرهیزکار

 

در پایان این آیین از کتاب الگوی کشت شهرستان رونمایی و از کشاورزان برتر و نمونه تجلیل شد.

از ۷۰ هزار هکتار اراضی زیر کشت شهرستان هشترود پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۰۰ هرار تن گندم برداشت شود .
شهرستان هشترود از قدیم الایام به عنوان انبار غله استان مشهور بوده و رتبه نخست برداشت گندم در استان را داراست.

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *