در سال جاری محدودیتی در اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی به تولیدکنندگان نداریم/ حمایت از صنایع تبدیلی و زیردستی از اولویت‌های اصلی بسیج سازندگی شهرستان میانه است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی میانا، سرهنگ جعفر غیابی در تشریح برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و تأثیرگذاری آن بر رونق اقتصادی شهرستان در گفتگو با خبرنگار میانا، گفت: متأسفانه در سالیان گذشته توجه جدی به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های عظیم توسعه و پیشرفت در شهرستان میانه نشده است.

فرمانده سپاه میانه با اشاره به وجود یک‌سوم آب‌های سطحی استان در میانه و وسعت جغرافیایی آن،  به‌عنوان وسیع‌ترین شهرستان استان آذربایجان شرقی، افزود: چند محصوله بودن شهرستان در بخش تولیدات زاراعی و باغی و  با توجه به شرایط متنوع آب‌وهوایی ازجمله دیگر ویژگی‌ها بارز در سطح شهرستان است.

وی بابیان اینکه متأسفانه شهرستان میانه بیشتر به سمت صنعت روی آورده و از توان و پتانسیل بخش کشاورزی غافل مانده است، اظهار داشت: جوانان تحصیل‌کرده می‌بایست در این راستا فعالیت و ضمن درآمدزایی نسبت به اشتغال‌زایی روی‌آورند.

سرهنگ غیابی حضور در دورافتاده‌ترین مناطق شهرستان میانه به‌منظور محرومیت‌زدایی و همچنین ایجاد اشتغال و حمایت از تولید محصولات بومی را ازجمله اهداف اصلی مجموعه بسیج سازندگی سپاه برشمرد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه سال گذشته شاهد اعطای بیش از ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی به متقاضیان راه‌اندازی کارگاه‌های تولید و کسب‌وکارهای کوچک بودیم.

وی بابیان اینکه در راستای اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی از سوی بسیج سازندگی سپاه میانه به متقاضیان ایجاد کسب‌وکار هیچ‌گونه محدودیتی نخواهیم داشت، افزود: در همین راستا شهرستان میانه را به ۶ قطب تولیدی و اقتصادی تقسیم‌بندی و حمایت‌های مذکور از این طرح‌ها بیش‌ازپیش خواهد بود.

فرمانده سپاه ناحیه میانه، تصریح کرد: تولید سیب، دام، زنبورداری، ماکیان و شیلات و فراورده‌های جانبی آن‌ها و همچنین سیفی جات و صنایع‌دستی ازجمله ۶ قطب مهم تقسیم‌بندی شده تولیدی و اقتصادی در شهرستان می‌باشد.

غیابی با اشاره به این موضوع که از تلاش مجموعه سپاه ناحیه میانه به‌منظور برگزاری نمایشگاه‌های دائمی به‌منظور عرضه محصولات بومی و همچنین نمایش دستگاه‌های صنایع تبدیلی و ضرورت آن در سال اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: در این راستا محل نمایشگاه و فضا مناسب برای آن تدارک دیده‌شده و بسته به ظرفیت تولیدکنندگان و صنایع زیردستی در آینده شاهد برگزاری آن خواهیم بود.

 

انتهای پیام/

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *