انتخاب ۱۰ روستای شهرستان میانه به عنوان الگوی توسعه روستایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حمید شکری با بیان اینکه در سال جاری از محل صندوق کارآفرینی امید برای طرح هایی که با هدف اشتغالزایی و تولید و تقویت محصولات بومی منطقه ایجاد گرردد، تسهیلات بانکی به روستاییان متقاضی اعطا خواهد شد، اظهار داشت: در این راستا ۱۰ روستای شهرستان میانه به عنوان پایلوت توسعه اقتصادی و گردشگری شناسایی و معرفی گردیده است.

شکری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه با بیان اینکه این روستاها شامل؛ ورنکش، الله لو، شیخ در آباد، نشق، کندوان، گودرق، بوکان، سبز و اسلام آباد و همچنین قره بلاغ می باشد، افزود: وجود مناظر بکر طبیعی و جاذبه های گردشگری و همچنین توان و پتاسیل تولید محصولات باغی و زراعی و تخصص و گرایش اهالی روستا به صنعت و یا کار تولید خاص، از جمله مهم ترین شاخصه های انتخاب این روستاها می باشد.

حمید شکری با بیان اینکه دستگاه های اجرایی شهرستان میانه موظف شده اند تا ظرف دو هفته آینده، قابلیت و پتانسیل های  مختلف روستاهای این شهرستان را به منظور اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال را شناسایی و معرفی نمایند، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته، ۹ دستگاه ها اجرایی و متولی امر موظف شده اند تا پایان سال جاری بیش ۱۰ هزار فرصت شغلی جدید در سطح شهرستان ایجاد نمایند.

فرماندار میانه با اشاره به این که اهالی روستاها می‌توانند تولید کننده باشند، گفت: ایجاد شغل‌های روستایی هزینه بر نیست و در سال جاری با کمی توجه می‌توانیم با هم افزایی به توسعه روستایی برسیم.

وی همچنین از امضای توافق نامه ای با بانک سپه به منظور اعطای تسهیلات بر نرخ سود کم به متقضیان طرح های تولیدی و اشتغالزایی و همینطور اجرای طرح های مشارکتی بانک با روستاییان در همین راستا خبر داد.

فرماندار ویژه میانه با اشاره به این موضوع که تمامی اختیارات استاندار به منظور تسهیل در روند ایجاد و حمایت از کارگاه ها و مجموعه های تولیدی به منظور رونق چرخ اقتصادی و ایجاد اشتغال به فرمانداران شهرستان های استان، تفویض اختیار شده است، افزود: کمیته فرعی توسعه روستایی شهرستان میانه در راستای روفع موانع تولید و حمایت از سرمایه گذاران در فرمانداری میانه تشکیل و بصورت جدی فعالیت خود را در طول سال ادامه خواهد داد.

شهرستان میانه با بیش از ۴۰۰ روستا، بیشترین تعداد روستاهای استان آذربایجان شرقی را در خود جای داده و به عنوان وسیع ترین شهرستان این استان نیز مطرح است.

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

یک نظر

  1. سلام آقای فرماندار

    می توان از طریق بخش خصوصی ،آب گرم روستای ممان را دوباره احیا کرد و از آنجا که موقعیت میانه نسبت به شهرستانهای اردبیل برای تهرانی ها بهتر است مطمئنا این آب گرم طرفداران بیشتری را جذب خود خواهد کرد و از جمله برنامه های اقتصاد مقاومتی همین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *