بهره مندی عشایر از تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی برای راه اندازی واحد تولیدی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حمید شکری روز چهارشنبه در جلسه شورای عشایری شهرستان میانه با حضور مدیر کل امور عشایر استان ، مسولان استانی و شهرستانی و سران عشایر منطقه در ییلاق منطقه بزغوش میانه بر ضرورت حفظ اشتغال و ایجاد خدمات زیربنایی و رفاهی برای عشایر تاکید کرد.
وی با اشاره به وضعیت مطلوب عشایر شهرستان میانه گفت: ایجاد اشتغالزایی در بین عشایر موجب رونق اقتصاد منطقه می شود. 
فرماندار میانه با بیان اینکه عشایر شهرستان در دوره ییلاق و قشلاق بطور متوسط ۷۰ هزار راس دام نگهداری می کنند ، اظهارکرد: این شهرستان دارای ۶۰۰ خانوار عشایری افزون بر ۳ هزار نفر است .
مدیر کل امور عشایر استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با یادآوری اینکه سهم آرد عشایر در سال های گذشته قطع شده بود ، گفت: با پیگیری های استان تا یکماه آینده سهمیه آرد عشایر با ۱۲ کیلو سرانه ماهانه در بین عشایر استان توزیع خواهد شد.
سید محمد حسن آل هاشم با بیان اینکه بیشترین عشایر استان در شهرستان های خداآفرین، کلیبر، اهر، میانه، چاراویماق، سراب و هریس حضور دارند، افزود: در سال جاری در مناطق ییلاقی و قشلاقی عشایر شاهد نصب سیستم های نوین برق رسانی و گازرسانی از جمله پنل های خورشیدی ، اجاق گازها و روشنایی خورشیدی به منظور افزایش خدمات رفاهی در مناطق عشایرنشین خواهیم بود.
وی همچنین از آغاز طرح مطالعاتی مناطق عشایر نشین استان به منظور بازسازی و مرمت راه ها و ایجاد ۲ صندوق خرد برای زنان عشایر در شهرستان میانه خبرداد.
مدیر کل امور عشایر استان به همراه فرماندار ویژه شهرستان میانه و فرماندار سراب از راه اتصال میانه به سراب از طریق روستای نشق واقع در شهرستان میانه به روستای جلد خان واقع در سراب که راهی کوهستانی است بازدید کرد.
در این بازدید مقرر شد پس از نقشه برداری از این راه با مشارکت خیر سرابی نسبت به بهسازی آن اقدام شود.
بر اساس این گزارش ۱۰ کیلومتر از این راه در حوزه سراب و ۱۵ کیلومتر در میانه واقع شده است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

۲ نظر

  1. این راه روستایی از سراب تا میانه جمعا ۶۵ کیلومتره سال ۹۳ با دوستانمان با پاترول از شهر سراب حرکت کردیم و شهر میانه رسیدیم کیلومتر شمارمان ۶۵ کیلومتر را نشان داد.

  2. این مسیر تا ترک به طول ۲۵ کیلومتر مسیر اصلی هست اگه مابقی مسیر هم با کمک خیرین میانه وسراب وفرمانداران این دوشهرستان اصلی بشه خیلی اثرات بهتری خواهد داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *