کارشناسان وزارتخانه‌ها مانع اجرایی شدن پروژه اتوبان تبریز، مرند ـ بازرگان می‌شوند

به گزارش میانا به نقل از فارس، اسماعیل جبارزاده پیش از ظهر امروز در نشست مشترک شورای برنامه ریزی استان‌های منطقه دو در تشریح نظرات، اقدامات و برنامه‌های استان در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: دولت یازدهم هم باید گذشته را اصلاح کند و هم باید بر روی خرابه‌های گذشته بنای نوینی بنا نهد که کار سختی است ولی به صورت شبانه روزی در این جهت حرکت می کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۰ درصد اعتبارات عمرانی تا شهریور ماه تخصیص یافته و اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور در سال ۹۴ و ۹۵ به صورت ۱۰۰ درصد پرداخت می‌شود افزود: در جهت برآورده شدن انتظار رشد هشت درصدی در طول برنامه ششم  تمام تلاش خود را به کار می بندیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت یازدهم نرخ بیکاری در استان ۱۲٫۸ درصد بود اما در پایان سال ۹۴ به ۷٫۳ درصد کاهش یافت که نشان از همت مسئولان اجرایی و مشارکت همه جانبه بخش خصوصی دارد.

این مسئول یادآور شد: ما در سال در دو نوبت دهه فجر و هفته دولت حدود یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه اجرا می کنیم اما اگر هر روز اگر از تریبونی یک خبر منفی روی آنتن رود همه تلاش‌های ما  به باد رود، بر این اساس در سال اقتصاد مقاومتی به خاطر منافع ملی باید مخالفان دولت تحمل کنند و از ایجاد جو روانی نامطلوب بر علیه اقدامات ارزشمند خادمان ملت خودداری کنند.

جبارزاده گفت: در رابطه با بحث عدالت اجتماعی در سه سال گذشته تلاش کردیم آنچه که دولت و رهبری می‌خواست در استان تحقق یابد به طوری که بحث اعتیاد را به عنوان اولویت اول اعلام کردیم تا در حال حاضر استان آذربایجان‌شرقی عاری از معتاد متجاهر شود و این در حالی است که ۴۶ هزار معتاد شناسایی شده در این استان می گشتند.

وی با بیان اینکه استان‌های منطقه دو کشور دوست دارند در نحوه و شدت اجرای قوانین مصوب خود را با تهران مقایسه کنند، افزود: در سال اقتصاد مقاومتی باید با تولیدکنندگان مدارا کنیم و نباید نیروی نظامی به خاطر اینکه ببیند واحدی فرار مالیاتی داشته یا نداشته به واحدی مراجعه کند.

استاندار آذربایجان شرقی اذعان داشت: رشد هشت درصدی با اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست و ما باید از منابع بخش خصوصی و سرمایه گذاری های خارجی بهره بریم.

جبارزاده تاکید کرد: اتوبان مرند ـ تبریز ـ بازرگان شاهراه ارتباطی کشور با اروپا محسوب می‌شود که ۶ هزار میلیارد تومان از اعتبار آن از طریق سرمایه‌گذاری خارجی صورت می‌گیرد ولی هنوز بدنه وزارتخانه‌ها با دولت تدبیر و امید همراهی نمی‌کنند و نمی‌گذارند این پروژه اجرایی شود و هر لحظه به بهانه‌ای مانع اجرای این پروژه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بنا بود این اتوبان در چهار سال اجرایی و هر سال یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وارد استان شود اما در بدنه دولت کسانی هستند که موفقیت دولت تدبیر و امید و شخص رئیس جمهور را بر نمی‌تابند.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ۲ هزار مگاوات سرمایه‌گذاری نیروگاهی در استان قرار است انجام شود ولی یک سال است نتوانستیم پیمانکار و سرمایه‌گذار پروژه را تعیین کنیم؛ برخی از کارشناسان وزارتخانه‌ها می‌گویند اگر خارجی‌ها این‌ها پول‌ها را دارند چرا در کشور خود سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *