بیش از ۵۰ درصد تولیدات پتروشیمی تبریز در سال ۹۵ صادر می‌شود/ صادرات ۱۵۰ هزار تنی محصولات پتروشیمی

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، سیدجواد سلیمانی شامگاه شنبه در جلسه مشترک شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به اینکه تولیدات پتروشیمی تبریز در بازار داخلی در حجم‌های بالاتر از یک هزار تن در بورس به فروش می‌رسد اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی استان برای تأمین نیاز واحدهای کوچک استان در صورت درخواست می‌توانیم به صورت مستقیم محصولات پتروشیمی را در اختیار صنایع پایین دستی قرار دهیم.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر صادرات محصولات پتروشیمی تبریز افزود: در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ با افزایش ۷۰ درصدی صادرات مواجه بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز گفت: صادرات محصولات پتروشیمی از ۷۰ هزار تن در سال ۹۳ به ۱۲۰ هزار تن در سال ۹۴ رسیده که در سال ۹۵ این روند روبه رشد تداوم خواهد داشت.

سلیمانی با تاکید بر اینکه بیش از ۵۰ درصد تولیدات امسال باید صادر شوند تصریح کرد: بالای ۱۵۰ هزار تن در سال ۹۵ صادر خواهیم کرد که کل این صادرات از گمرکات استان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر صادرات مستقیم به ۲۵ کشور دنیا کشورهای بلغارستان، رومانی، یونان، ایتالیا، فرانسه و انگلیس مهم‌ترین مشتریان اروپایی مجتمع پتروشیمی تبریز هستند خاطر نشان کرد: این مجتمع پتروشیمی به دنبال آن است که صادرات به کشورهای اروپایی را در سال ۹۵ بیش از سایر مقصدهای صادراتی افزایش دهد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز از مذاکره با شرکت‌های صاحب نام اروپایی برای انتقال دانش فنی و فناوری‌های نوین به پتروشیمی تبریز خبر داد و ادامه داد: این مجتمع پتروشیمی به دنبال مشارکت با بزرگان این صنعت برای حضور در طرح‌های توسعه‌ای و نیز افزایش ظرفیت تولید است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *