استکبار به وسیله داعش، اسرائیل را در حاشیه امن قرار داد/دشمن پس از برجام همچنان به دنبال تضعیف و براندازی نظام است

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه تبریز، در بین راهپیمایان روزه دار روز جهانی قدس، با اشاره به تدبیر امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، اظهار داشت: روز قدس یک روز جهانی است و مختص ایرانی‌ها نیست، و به عنوان روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است و نمادی برای تقابل جبهه اسلام با کفر است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، اهمیت مساله فلسطین در جهان اسلام را یادآور شد و گفت: اشغال فلسطین تنها اشغال خاک این کشور نیست، بلکه نمادی از تصرف خاک اسلام توسط کافران است و امام خمینی (ره) به نیکی این روز را انتخاب کردند تا این نماد برای ایستادگی در برابر استکبار برای همیشه باقی مانده و فراموش نشود.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به حمایت قاطع استکبار از رژیم صهیونیستی، ابراز داشت: کسی جرات مقابله با آن را نداشت و هرگز نیز پیش بینی نمی‌کردند که فریادی برای حمایت از فلسطین بلند شود که امام راحل با این اقدام راهبردی، دشمنان قدس را غافلگیر کرده و اعلام کرد که هیچ مظلوم و محرومی در دنیای اسلام تنها نخواهد بود.

وی وحدت جهان اسلام در حمایت از فلسطین را یادآور شد و خاطر نشان کرد: زمانی دنیای اسلام منفعل شده بود ولی پس از انتخاب روز قدس، مسلمانان به صورت یکپارچه آرمان آزادی فلسطین را فریاد زدنند و خواهان محو اسرائیل از صحنه روزگار شدند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، با اشاره به آشکار شدن جنایات فلسطین و حساسیت افکار عمومی مردم جهان نسبت به این جنایات، تصریح کرد: روز قدس از مرزهای جمهوری اسلامی فرا‌تر رفته و به گفتمانی برای مبارزه با ظلم و ستم تبدیل شده است.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه دشمن صهیونیستی سعی می‌کرد تا نبرد با فلسطینی‌ها را به یک منازعه قومی بین اعراب و اسرائیل تبدیل کند، افزود: با اعلام نظرات امام راحل، فلسطینِ نیمه جان، روحی تازه گرفت و مبارزان فلسطین به جای انتخاب گزینه‌های چپ گرایی و ناسیونالیستی و حتی سازش، گزینه مقاومت را انتخاب کردند.

وی، با تاکید بر اینکه بدون تردید اهداف استکبار در منطقه، حفظ رژیم‌های وابسته عربی است، ادامه داد: هدف جدی آن‌ها ایجاد حاشیه امن برای اسرائیل و ایجاد تفرقه بین مسلمانان بود که با وحدت مسلمانان در روز قدس، این هدف آنها ناکام ماند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش زیر سوال رفتن دولتهای مرتجع و غرب گرا را یکی از نتایج روز جهانی قدس دانست و گفت: این دولت ها فلسطینی‌ها را به عنوان تروریست معرفی کرده و بهانه‌ای برای مقابله جهانی با آن‌ها ایجاد کرده بودند که امام خمینی (ره) این راهبرد را خنثی کرد، ضمن اینکه برخی از همین دولت‌های مرتجع، داعیه رهبری جهان اسلام را دارند ولی اقداماتی می‌کنند که دقیقا در مسیر خواسته‌های دشمنان است.

وی با بیان اینکه دولت‌های عربی از موج بیداری مسلمانان احساس خطر کرده و دست به سوی دشمنان اسلام دراز کرده‌اند، تصریح کرد: جنگ نیابتی با تهاجم بی‌رحمانه عربستان به یمن و حمایت از گروههای تروریستی و تکفیری تنها نمونه‌ای از اقدامات برای تضعیف جهان اسلام و انحراف افکار عمومی از مساله فلسطین است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، افزود: رژیم مستبد آل سعود همواره در خدمت غرب و اجرای سیاست‌های بیگانگان بوده و در جنگ های علیه مردم مسلمان عراق، سوریه، یمن و بحرین با صهیونیست‌ها همدستی کرده که این خیانت، نشانه‌ای بزرگ از آغاز دوران اضمحلال آل سعود است.

حجت الاسلام آل هاشم، با بیان اینکه مقام معظم رهبری بشارت اضمحلال رژیم صهیونیستی را داده‌اند، گفت: برخی صهیونیست‌ها ادعا کرده اند که پس از مذاکرات هسته‌ای، ۲۵ سال از دغدغه ایران آسوده شده‌ایم ولی رهبری در پاسخی قاطع فرمودند که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و نابود خواهد شد.

وی، با بیان اینکه استکبار به وسیله داعش در عراق و سوریه، تلاش می‌کنند اسرائیل را در حاشیه امن قرار داده و از اولویت‌های مسلمانان خارج کنند، خاطر نشان کرد: اسرائیل از پشتیبانی آمریکا برخوردار بوده که اگرنبود، شاهداین گستاخی‌ها وجنایات درسطح منطقه نبودیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حمایت از فلسطین را وظیفه راهبردی برای ملت‌های مسلمان منطقه دانست و گفت: به فضل الهی مسلمانان، راه خود را ادامه خواهند داد و قدس شریف از چنگال اسرائیل آزاد خواهد شد.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام آل هاشم، در ادامه، با اشاره به مسائل داخلی کشور، جهاد کبیر مطرح شده از سوی رهبری را یادآور شد و گفت: راهبرد دشمن، نفوذ در کشور است و رهبری نیز جهاد کبیر را برای مقابله با دشمن تعریف کرده‌اند که باید این موضوع را جدی گرفت.

وی با تاکید بر اینکه دشمن پس از برجام همچنان به دنبال تضعیف و براندازی نظام از طریق فشار و نفوذ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است، تصریح کرد: باید راهبرد دشمن را شناخت و در برابر آن با جهاد اکبر و عدم تبعیت از دشمن ایستاد و ایستادگی کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، با بیان اینکه اقتضاء امروز کشور نشان می‌دهد که تنها با جهاد کبیر می‌توان برابر دشمن ایستادگی کرد، ابراز داشت: باید به دفع فتنه دشمن همت بگماریم که تنها راه آن، «اقتدار، ایستادگی و مقاومت» است.

وی، لازمه ایستادگی، مقاومت و اقتدار را وحدت آحاد ملت است، گفت: اقتدار نیروهای مسلح نیز دستوری الهی است تا از آمادگی دائمی و کامل برخوردار باشند و علت اینکه سپاه پاسداران مورد هجمه قرار می‌گیرد، نشانه رفتن این نقطه قوت نظام است.

حجت الاسلام آل هاشم، مانوس شدن با قرآن و گسترش فرهنگ قرآنی را یکی از شاخصه‌های اقتدار ایران اسلامی دانست و تاکید کرد: مبارزه هوشیارانه، تمرکز بر اقدامات دشمن با رصد تحرکات دشمن، حفظ روحیه انقلابی‌گری و انقلابی ماندن، موضع گیری صریح و صحیح در مسائل انقلاب، توجه ویژه به جوانان ایران اسلامی که عزت و اقتدار و سربلندی کشور هستند نیز از دیگر شاخصه‌های اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی در پایان، رعایت الزامات اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری برای ایستادگی در برابر فشار دشمن، رشد و پیشرفت علمی توسط دانشمندان و جوانان، تداوم راه امام و تبعیت محض ار فرامین مقام معظم رهبری را از دیگر شاخصه‌های اقتدار عنوان کرد و گفت:  در ‌‌نهایت تداوم راه شهدایی که جان خود را برای حفظ و احیای اسلام فدا کرده‌اند شاخصه مهم دیگری در اقتدار است و باید فرهنگ جبهه و شهادت بیش از پیش در جامعه تقویت شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *