ضرورت افزایش تعداد روستاها برای اجرای طرح هادی در سطح شهرستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حمید شکری در جلسه ای با حضور مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۱۰ درصد از کل روستاهای استان که در آنها طرح هادی اجرا شده است مربوط به میانه است گفت: تا پایان سال ۹۴ از تعداد ۴۰۰ روستای شهرستان در ۶۲ روستا طرح هادی در فاز یک اجرا شده و در ۹ روستا از ۶۲ روستا فاز دوم نیز به اجرا رسیده و در سال جاری برای ۱۹ روستای دیگر طرح هادی داریم که امیدواریم با عنایت استانی شاهد تحقق این امر باشیم.
وی افزود: کاربریهای با عدم مغایرت در زمان اجرای طرح هادی و اجرای بی دقت این کاربریها از جمله مشکلات در ساخت و سازهای روستایی است.
شکری از صدور ۱۱ هزارو ۶۱۴ سند مالکیت از ابتدا تا پایان سال ۹۴ خبر داده افزود: در سال ۹۵ تا پایان خرداد تعداد ۲۰۰ سند صادر شده و برای ۹۲ روستای دیگر و ۴ شهر  در جهت صدور سند اقدام شده است.
وی اظهارکرد: در حوزه مسکن روستایی به تعداد ۹ هزارو ۵۹۲ نفر تا پایان سال ۹۴ و در سال جاری به ۱۰ هزارو ۶۰۰ نفر وام اعطا شده و تعداد روستاهای مشمول وام مسکن روستایی نیز ۳۱۳ روستا با یک هزارو ۵۰۰ نفر می باشد که امیدواریم با تعامل و همراهی بنیاد مسکن شهرستان و استان شاهد جذب این تسهیلات برای پرداخت به روستائیان باشیم.
شکری ایجاد بنیاد مسکن در بخش ترکمانچای و محوطه سازی و فاضلاب مساکن مهر ترکمانچای، جابجایی روستاهای قواق عمولر، ممان و قره قانلو به خاطر سد و پیشگیری از حوادث در برخی روستاها با دیوارسازی و احداث کانال از جمله در روستاهای قلعه جوق، چرکینلو، طوق، طوین، بیجرلو، کهبنان و گوندوغدی و اجرای فاز دوم طرح هادی در برخی از روستاهای بزرگ را از جمله ضرورتهای شهرستان با تعامل و همکاری بنیاد مسکن استان عنوان کرد.
فرماندار ویژه میانه در مورد بافت فرسوده اطراف امامزاده اسماعیل نیز از بنیاد مسکن استان خواست تا با بازدید و نظر کارشناسی اجرای این طرح را با توجه به سودآور بودن آن بر عهده بگیرند که در این خصوص فرمانداری ویژه میانه همکاری لازم را بعمل آورده و ۵۰ هکتار از اراضی آزاد خود را تحویل بنیاد مسکن خواهد داد.
مدیر کل بنیاد مسکن نیز با اشاره به مقاوم سازی مساکن روستایی در استان با ۵۲ درصد گفت: وضعیت شهرستان در خصوص مساکن روستایی با احداث ۱۱ هزار واحد مسکونی مقاوم مطلوب بوده از احداث ۱ هزارو ۵۰۰ واحد دیگر با تسهیلات بنیاد مسکن خبرداد.
حافظ باباپور با بیان اینکه آمار کل مسکن موجود در سطح استان ۲۰ هزارو ۶۱۶ واحد می باشد گفت: در سالهای اخیر با دو پدیده ساخت و سازهای غیرمجازو خارج ز محدوده و مهاجرت معکوس روبرو هستیم که ما بعنوان متولی مسکن روستایی از مهاجرت معکوس استقبال می کنیم و امیدواریم در شهرستان نیز از این افراد با پرداخت تسهیلات لازم روستایی استقبال شود.

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *