جلسه هماهنگی اجلاس وزرای گردشگری ACD برگزار شد

به گزارش میانا، فارس به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، نخستین اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌و‌گوی همکاری‌های آسیا ACD به میزبانی تبریز قرار است نیمه اول شهریور ماه امسال در این شهر برگزار شود.

در جلسه هماهنگی این نشست که به ریاست اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی و با حضور مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری کشور‌، محمدصادق پورمهدی معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی‌، مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان و نمایندگانی از وزارت امور خارجه و سایر وزرات‌خانه های مرتبط برگزار شد، ضمن مرور اقدامات انجام شده‌، تازه ترین تحولات و رویکردهای محلی و ملی برای برگزاری باشکوه این اجلاس مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

مقرر شد علاوه بر شورای راهبری‌، کمیته‌های پشتیبانی و اجرایی‌، کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی و کمیته تشریفات و امور بین‌المللی تشکیل و فعالیت خود را آغاز کنند.

همچنین با هدف تسهیل و روان‌سازی امور مقرر شد، دبیرخانه ستادی این اجلاس در تهران و دبیرخانه اجرایی آن در تبریز تشکیل شود.

دراین جلسه استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و اجرایی استان از آمادگی کامل دستگاه ها‌، سازمان‌ها و مردم برای برگزاری اجلاس مذکور خبر داد و خواستار مشارکت و حمایت ملی و سازمان‌های بالادستی شد.

جبارزاده گفت‌: تلاش خواهیم کرد تا این اجلاس درشان ملت ایران و خطه تاریخ ساز آذربایجان و مردم با فرهنگ تبریز برگزار شود و از دستاوردهای آن همه بهره‌مند شوند.

پیش از این محمد جواد ظریف در حاشیه نشست وزرای مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی در تایلند از آمادگی کشورمان برای برگزاری نخستین اجلاس وزرای گردشگری این مجمع در تبریز خبر داده بود.

به عقیده ناظران سیاسی برگزاری اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌و‌گو همکاری‌های آسیا ACD در تبریز علاوه بر تقویت همکاری‌های ایران با کشورهای عضو آسیا‌، فرصت و بستر‌های تازه‌ی را فرا روی برنامه‌های توسعه آذربایجان‌شرقی به ویژه درحوزه گردشگری می گشاید و اهداف و برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ محقق می سازد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *