با تنظیم سند تدبیر به شناسایی ظرفیت‌های موجود اقدام کردیم / باید متکی به منابع و ظرفیت‌های داخل استان باشیم

به گزارش میانا به نقل از فارس، محمدصادق پورمهدی دوشنبه شب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، مبنی بر اینکه جذب سرمایه‌گذاری خارجی، خوب و لازم است اما مهم‌تر از آن، فعال کردن ظرفیت‌های درونی کشور است و نباید همه‌چیز را به جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی منوط کرد، اظهار داشت: از زمانی که مدیریت استان را در اواخر سال ۹۲ بر عهده گرفتیم با تعدادی چالش روبه‌رو بودیم که عمده ترین این چالش‌ها در بخش مسکن مهر و بحران دریاچه ارومیه و ناهماهنگی بین دستگاه‌ها، انتظارات و مطالبات مردمی و وجود حاشیه‌نشینی و بافت‌های ناکارآمد و مطالبات پیمانکاران بود.

محمدصادق پورمهدی افزود: در بدو ورود به استان با ۲ هزار پروژه ملی و استانی مواجه بودیم که بر اساس برآورد‌ها‌ 30‌ هزار میلیارد تومان بودجه برای اتمام آن نیاز داشتیم.

وی ادامه داد: در این راستا باید دنبال راهکار می‌گشتیم که بر اساس راهکار‌های ارائه شده سند تدبیر تهیه شد و طبق آن نسبت به شناسایی ظرفیت‌های موجود اقدام کردیم بر اساس برداشت از همان مساله‌ای که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته‌اند باید متکی به منابع و ظرفیت های داخل استان باشیم و بر این پایه شناخت شرکت‌ها دولتی و نیمه دولتی و غیر دولتی، واحدها و تشکلات غیر‌دولتی و توانمندی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، خیرین‌ و منطقه آزاد شروع کردیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌‌شرقی تصریح کرد: بر همین اساس با شهرداران و مدیران استانی تعامل کردیم که در این راستا ۵۰ تفاهم نامه بین وزارتخانه‌ها و دستگاه‌‌های استانی منعقد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به این مساله حدود ۳ هزار و ۷۰۰ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

پورمهدی گفت: نمونه بارز این تفاهم‌نامه‌ها پروژه احداث جاده مرند – جلفا با استفاده از منابع منطقه آزاد ارس و جاده خواجه – ورزقان با استفاده از ‌منابع مس سونگون و استفاده از منابع شهرداری و شرکت های خدمات‌رسان برای احداث زیرساخت‌های مسکن مهر بوده به طوری که ۳۵ هزار مسکن مهر در شهر سهند بدون زیر ساخت و بخش‌های دیگر باقی مانده بود که با استفاده از این منابع شروع کردیم.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *