شورای مبارزه با قاچاق کالا باید مقابله با قاچاق کالا و ارز را در اولویت کار خود قرار دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، محمدرضا مشایخی در جلسه شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: باید با در نظر گرفتن موقعیت و وضعیت شهرستان و مسیر ترانزیتی آن، همچنین با  توجه به امکانات و پتانسیلهای لازم و نیز با پشتیبانی بیش از پیش قضایی از  نیروی انتظامی در حوزه مقابله با قاچاق کالا قدمهای اساسی برداریم .

وی افزود: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی  مقام معظم رهبری به نام  سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل انتظار می رود مقابله و مبارزه جدی و برنامه ریزی شده با این پدیده از سوی نهادها و ارگانهای ذیربط صورت گیرد زیرا مساله قاچاق کالا و ارز، سیاستگذاری ها رامختل و هزینه زیادی را به بدنه کشور تحمیل می کند.

مشایخی  با بیان اینکه امروزه پدیده قاچاق کالا و ارز علاوه بر آثار سوء اقتصادی بعنوان یک چالش اقتصادی و اجتماعی حائز اهمیت است بیان کرد: هر کدام از مسوولین می توانند  در چرخه مدیریتی با برنامه جامع و تعریف شده در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی نقش موثری داشته باشند.

وی تاکید کرد: نمی توان بدون مبارزه قاطع با پدیده قاچاق به اهداف اقتصاد مقاومتی بلکه باید مقابله و مبارزه جدی در کنارکنترل و نظارت امور صورت گیرد تا به رونق تولید کمک کرده و کمک حال تولیدکنندگان داخلی نیز باشیم.

وی به مبارزه با قاچاق کالا در دو حوزه کالای داخلی و خارجی اشاره کرده افزود:  یکی از گام هایی که در مبارزه با قاچاق کالا می توان برداشت این است که در زمینه معرفی و  تبلیغات کالاهای داخلی بیشتر فعالیت کنیم زیرا در تبلغ  تولیدات با کیفیت ایرانی آن گونه که باید و شاید موفق عمل نشده  و مردم نیز آگاهی کافی از وضع تولیدات داخل و کیفیت آنها نداشته و در نتیجه رغبت پیدا نمی کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه میانه  با تاکید بر افزایش تعامل بین دستگاهی در برخورد با قاچاق کالا افزود: با همکاری و تعامل مثبت و بیشتر میان دستگاه های متولی و همچنین برنامه ریزی مناسب می توان شاهد اقدامات موثر و قابل توجهی در این زمینه بود.        

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *