برگزاری نخستین جشنواره ورزشی دانشجویان دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی

به گزارش میانا به نقل از فارس، محمدحسین صومی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه‌ها، فرهنگی‌ترین نقاط کشور به شمار می‌روند که در اعتلای فرهنگی جامعه نقش ایفا می‌کنند و نقش شهدای دانشجو در این عرصه بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: دانشجویان امروز باید به یاد داشته باشند حال  که با خیال راحت به تحصیل می‌پردازند مدیون جانفشانی‌های شهدای انقلاب و دفاع مقدس هستند، به طوری که ما در دهه ۶۰، دانشجویی داشتیم که نفر اول ورودی دانشگاه بود که پس از طی چند ترم مبارزه را بر تحصیل ترجیح می‌دهد و در نهایت به مقام رفیع شهادت نائل می‌شود.

صومی با اشاره به هماهنگی‌های مطلوب بین تاثیرگذاران عرصه فرهنگی استان، خاطرنشان کرد: تمام روسای دانشگاه‌ها به طور مرتب جلسه گذاشته و در بعد ورزشی دانشگاه علوم پزشکی به دلیل سابقه برگزاری جشنواره‌های متعدد دانشجویی به نظر رسید که اگر چنین فرصتی بیابد می‌تواند جشنواره‌ای در خور نام شهدا برگزار کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه بیشتر می‌خواهیم از رویداد ورزش به عنوان رویداد ارزشمند مورد توجه دانشجویان یاد کنیم و بدینوسیله نام و یاد شهدا را گرامی بداریم که امنیت و آرامش امروز خود را مدیون آنها هستیم، افزود: اگر ما به عهد پیشین پایبند باشیم، امروز به دانشجو انگیزه‌ای تمام خواهیم داد که نسبت به تحصیل و تلاش سازنده همت کرده و نقش خود را در جامعه ایفا کند.

این مسئول یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی به نمایندگی از دانشگاه‌های کشور مجری و ناظر اولین جشنواره ورزشی دانشجویان دانشگاه‌های استان با مشارکت سپاه خواهد بود.

دبیر جشنواره ورزشی دانشجویان دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه اساس این جشنواره در تهران و ریاست جمهوری بنا نهاده شده تا یاد و خاطره شهدا حفظ شود.

رقابت ۴۰۷ نفر دختر و ۷۱۳ پسر برای این

علیرضا فرج‌اللهی اذعان داشت: جشنواره در دو بخش دختران و پسران در هفت رشته همزمان، فوتسال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، بدمینتون، آمادگی جسمانی و تیراندازی برگزار و افتتاحیه مسابقات فردا در سالن شهریار ـ مجموعه خوابگاهی گلستان برگزار می‌شود.

این مسئول اعلام کرد: ۴۰۷ نفر دختر و ۷۱۳ پسر برای این مسابقات از ۳۱ دانشگاه استان اعلام آمادگی کرده‌اند که در قالب بیش از ۳۰۰ تیم ورزشی ۱۵ الی ۲۸ اردیبهشت به رقابت می‌پردازند و در سوم خرداد اختتامیه برگزار می‌شود.

وی افزود:مسابقات کشوری ۶ ماهه دوم سال با همکاری بسیج دانشجویی کشور و وزارت علوم برگزار خواهد شد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *