توسعه فرهنگی و آموزشی از اولویت های شورای ورزش میانه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه شهرستان میانه با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی از دغدغه های ملی است، به فرهنگ سازی و آموزش در این راستا تاکید کرد و افزود: توسعه فرهنگی و آموزشی از اولویت های شورای ورزش شهرستان است.

 محمدرضا مشایخی روز یکشنبه در نشست شورای ورزش و جوانان شهرستان میانه افزود: پاکسازی منابع طبیعی و حفاظت از آنها باید با روش های تخصصی و به صحنه آوردن مردم اجرا شود که در این خصوص باید به تعدد و تقویت سازمان های مردم نهاد(سمن ها) بپردازیم.

وی به افزایش فعالیت های اجتماعی انجام شده توسط این سازمان ها اشاره کرد و افزود: این نهادها باید با پشتیبانی و تقویت از سوی تشکیلات اداری شهرستان در راستای انجام امور فرهنگی و اجتماعی تشویق شوند.مشایخی با بیان اینکه ورزش همگانی باید جزو برنامه های اساسی شورای ورزش شهرستان باشد، افزود: باید با برنامه های بیشتر و متنوع به ترویج ورزش همگانی در سطح شهرستان بپردازیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه میانه اظهار امیدواری کرد: با هماهنگی و پشتیبانی امور و همت بیشتر در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامگذاری شده بتوانیم در حوزه ورزش همگانی نیز مانند ورزش قهرمانی گام های اساسی برداریم.

مشایخی به رتبه برتر شهرستان میانه بعد از تبریز در ورزش قهرمانی اشاره کرد و افزود: این موفقیت ها در سایه تلاش و همدلی حاصل آمده و باید با فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و بهره برداری از برنامه های مختلف به پیشبرد اهداف ورزش همگانی شهرستان در سطح کشور کمک کنیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره، افزود: در سال ۹۴ تعداد نفرات دعوت شده به تیم ملی از ایتن شهرستان ۲۵ نفر بود که موفق به کسب ۳۱ مدال جهانی، آسیایی و بین المللی شدند.

مهدی نوایی افزود: ثبت دو رکورد و صعود به قله ۷ هزار متری از موفقیت های ورزشی شهرستان در سال گذشته است.وی اظهارکرد: در سال جاری نیز ورزشکاران شهرستان در ۱۱ رشته ورزشی موفق به کسب مدال شدند که کسب ۲ طلای تکواندو و برنز پاراتکواندوی فیلیپین و کسب سهمیه پارا المپیک از مهمترین آنهاست.

نوایی با بیان فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فراگیر شدن ورزش همگانی در بین عموم از نیازهای اساسی کشور به شمار می رود و ورزش برای جوانان به خصوص بزرگسالان واجب است، نگرش ویژه مسوولان شهرستان به ورزش همگانی و ترویج آن را خواستار شد.وی گفت: امسال ۶۸ برنامه ورزشی همگانی در شهرستان میانه با همکاری و همراهی برخی از نهادها و ادارات شهرستان اجرا خواهد شد.

نوایی احداث استخر سرپوشیده در استادیوم ۵ هزار نفری در راستای درآمدزایی برای ورزش شهرستان، پایگاه قهرمانی برای ورود علمی تر به حوزه ورزش و بحث خوابگاه را برای میزبانی هرچه بهتر شهرستان در مسابقات استانی و کشوری را از نیازهای ضروری در حوزه ورزش عنوان کرد.

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *