منشور کاری شهرداران/ برای داشتن شهری شاداب و لایق شهروندان، روزانه مرور کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حمید شکری فرماندار میانه در توضیحات مبسوطی در حیطه وظایف عمرانی و خدماتی شهرداران گفت: شهردار باید کارهای عمرانی خود را به دو قسمت تقسیم کند.

یکی مربوط به کارهای عمرانی زیربنایی مثل سرمایه گذاری جهت ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری از قبیل احداث جایگاههای سوخت ، پارکینگ های عمومی و طبقاتی ، احداث پاساژ و بازارچه، مسیرگشایی خیابانها و کنارگذرها، ایجاد کارخانه های آسفالت و شن وماسه و خرید ماشین آلات سنگین و …  که به عنوان دست و بازوی شهردار در ارائه خدمات به شهروندان می تواند عمل کند. 

سرمایه گذاری در این قسم امور نشان از دور اندیشی و آینده نگری شهردار دارد هرچند دارای منافع زیاد و پایدار در درازمدت است ولی معمولاً به چشم عموم شهروندان نمی آید فلذا رضایتمندی کمتری ایجاد می کند ولی لازم و ضروری است. 

درکنار سرمایه گذاری درازمدت شهردار باید به سطحی دیگر از ارائه خدمات توجه بیشتری نماید که شهروندان در زندگی روزمره بیشتر با آنها درگیرند و میزان کم یا زیادبودن این گونه خدمات را بیشتر احساس نموده و حتی واکنش هم نشان می دهند. مثل کیفیت آسفالت خیابانها و کوچه ها ، رسیدگی به فضای سبز ، رفع سد معبر ، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ، ترافیک شهری ، خدمات حمل و نقل ، برخورد مناسب اداری با مراجعین به شهرداری ( تکریم ارباب رجوع)، نظافت شهر، مبلمان شهری و … اتفاقاً ارائه این گونه خدمات بر خلاف کارهای عمرانی قسم اول بیشتر از آنکه هزینه زیاد بخواهد مدیریت قوی می طلبد.

 پس شهردار هم باید به نیازمندیهای شهر در درازمدت توجه و اقدام کند و هم به مطالبات روزمره زندگی شهروندان و زیبایی شهری، مجموعه اقدامات شهردار می تواند احساس غرور و تعلق خاطر به شهر خود در شهروندان ایجاد کند. به عبارت دیگر افراد به شهروندی خود ببالند.

منشور کاری که تهیه شده و در قالب تابلویی تقدیم شهرداران شد معطوف به قسم دوم خدمات شهرداریها است. هدف از جلسه با شهرداران و ارائه منشور کاری به آنان طی مراسم خاص توجه به دو نکته مهم بوده است:

اول اینکه شهرداران هرچند به وظایف خود آشنا هستند ولی لازم است تابلوی مذکور را در جایی مناسب جلوی دیدگان خود نصب و هر روز صبح مروری بر آنها داشته باشد.

دوم : شهروندان گرامی به ویژه عزیزانی که نسبت به امورات شهری حساسیت بیشتری دارند در جریان امر قرار گرفته و موارد مذکور را به صورت انفرادی یا کمپین عمومی از شهرداران طلب نمایند و به آنها نمره دهند.

اهم موارد مرتبط با حوزه شهرداریهای میانه

۱-جلوگیری و برخورد جدی با معظل ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده و حریم شهر میانه

۲-برخورد جدی با معظل سدمعبر و ساماندهی ورودی¬های شهر از ماشین آلات راهسازی، تانکرها، آهن قراضه ها وضایعات

۳- اتلاف سگهای ولگرد و حیوانات موذی۴- راه اندازی و کنترل سیستم چاپ و ارسال جرایم راهنمایی و رانندگی به درب منازل

۵-توجه و نظارت مستمر به نظافت عمومی شهر، رنگ¬آمیزی جداول و سرعت گیرها، درختکاری و بهبود مبلمان شهری و زیباسازی۶

-لایروبی مستمر جوب های موجود در شهر بویژه در محل ورودی ها بطوریکه مشکل آبگرفتگی پیش نیاید

۷-پیشگیری از تخلیه نخاله ها و فاضلاب در محل های غیرمجاز ازجمله ورودی های شهر و نظارت بر تخلیه آنها در محل های مجاز تعیین شده

۸-رسیدگی به وضعیت عمومی پارک ها،  نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی جایگاههای CNG  و پایانه مسافری بصورت مستمر

۹-ساماندهی و نگهداری تاسیسات پارک جنگلی، اصلاح آلاچیق ها ، هرس درختان ، اصلاح چراغ های روشنایی پارکها و معابر

۱۰-ساماندهی تابلوهای راهنمایی و رانندگی و اصلاح تقاطع های هندسی و خط کشی معابر سطح شهر و ساماندهی خودروهای عمومی

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *