زنگ آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات بهارستان به صدا درآمد

به گزارش میانا به نقل از فارس، در ۱۳ حوزه انتخابیه که در مجلس ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است که در مرحله نخست انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند برگزار شد ۹ نفر به مجلس راه یافتند و رقابت برای ۹ کرسی دیگر به مرحله دوم کشیده شد.

رقابت ۱۸ نامزد برای ۹ کرسی باقی مانده سهمیه آذربایجان‌شرقی در مجلس

سعید شبستری گفت: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در یک هزار و ۸۵۵ شعبه اخذ رای در این استان برگزار می‌شود.

وی با بیان این که مرحله دوم انتخابات مجلس، روز جمعه دهم اردیبهشت برگزار می‌شود، اظهار داشت: تبلیغات نامزدهای این مرحله از انتخابات از بامداد امروز پنج‌شنبه دوم اردیبهشت آغاز شده و تا ساعت ۸ صبح روز نهم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان‌شرقی افزود: فرمانداران، بخشداران و عوامل اجرایی انتخابات در این فاصله اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

شبستری با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات مجلس در ۶ حوزه انتخابیه و ۱۱ شهرستان استان برگزار خواهد شد، گفت: در این مرحله ۱۸ نامزد برای کسب ۹ کرسی باقیمانده استان در مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند.

وی افزود: در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر چهار نفر و در حوزه‌های انتخابیه شبستر، مراغه و عجب‌شیر، سراب، اهر و هریس و مرند و جلفا، یک نفر به مجلس راه خواهند یافت.

شبستری همچنین اعلام کرد: رای‌دهندگان در مرحله دوم انتخابات مجلس باید در روز رای‌گیری هجده سال تمام داشته باشند یعنی متولدان ۱۰ اردیبهشت ۱۳۷۷ و ماقبل آن می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

وی در عین حال متذکر شد: در این مرحله از انتخابات افراد می‌توانند فقط در همان حوزه‌ای که در مرحله اول رای‌داده‌اند شرکت کنند و همچنین رای‌اولی‌ها و افرادی که در مرحله اول رای نداده‌اند نیز مجاز به شرکت در مرحله دوم انتخابات هستند.

مرحله دوم انتخابات مجلس در ۱۸۵۵ شعبه اخذ رای استان برگزار می‌شود

رضا استادرحیمی گفت: صحت برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در تمامی حوزه‌های انتخابیه استان توسط شورای نگهبان تایید و اعتبارنامه ۱۰ نماینده راه یافته به مجلس از استان در مرحله اول نیز صادر شده است.

وی با بیان این که مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دهم اردیبهشت ماه سال‌جاری برگزار می‌شود، افزود: برنامه‌ریزی‌های خوبی  برای برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات پیش‌بینی کرده‌ایم.

دبیر ستاد انتخابات استان آذربایجان‌‌شرقی افزود: ۶ حوزه انتخابیه و ۱۱ شهرستان استان، درگیر اجرای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

به گفته وی بعد از برگزاری مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شش حوزه انتخابیه استان، ۹ نفر دیگر به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت که از این تعداد، چهار نفر مربوط به حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر است.

دبیر ستاد انتخابات استان، تعداد شعبات اخذ رای در دور دوم انتخابات را یک هزار و ۸۵۵ شعبه اعلام و اظهار کرد: از این تعداد، یک هزار و ۶۶ شعبه، ثابت و ۲۵۵ شعبه، سیار هستند و دومین مرحله انتخابات مجلس دهم روز جمعه دهم اردیبهشت برگزار می‌شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *