نیروهای ارتشی با انجام رزمایش‌های متعدد دشمنان را به سرگیجه انداخته‌اند/ اعتراف رئیس بانک مرکزی نشان داد برجام به سرانجام نرسید

به گزارش میانا به نقل از آناج، آیت الله محسن مجتهد شبستری، صبح امروز در مراسم رژه نیروهای ارتشی با بیان اینکه روز ۲۹ فروردین‌ماه به واسطه تجلیل از رشادت‌های و حماسه‌آفرینی نیروهای نظامی، روز ارتش نام‌گذاری شد، اظهار داشت: امام خامنه‌ای کلمه طیبه را برای ارتش انتخاب نمودند چراکه این نهاد مثل یک درخت پاکیزه است که دارای ریشه و تنه محکمی است.

وی ادامه داد: نیروهای ارتشی در زمان رژیم پهلوی، انسانه‌های متدین و وارسته‌ای بودند و در راستای حفظ منافع ملی و تامین امنیت قدم بر می‌داشتند، ارتشی‌ها همواره از فرمان الهی تبعیت می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نقش ارتش در تامین آزادی و مبارزه با استعمار، ابراز کرد: ارتش در رفع ماجرای کردستان و سایر نقاط کشور نقش تاثیرگذاری داشت و ما ثمرات وجود آنان را دیدیم لکن مهم‌ترین مسئولیت مکتبی این نهاد بی بدیل، ولایت بود.

وی افزود: نیروهای ارتشی در عملیات ثامن الائمه، خوارزم، بیت المقدس، آزادسازی هویزه و خرمشهر نقش بسزایی داشتند؛ لازم است جوانان به تاریخ دفاع مقدس رجوع کنند و دلاوری‌ نیروهای زمینی، هوایی و دریایی را ببینند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر لزوم ادامه راه شهیدان توسط نسل جوان، عنوان کرد: ارتش ما در دفع تجاوز صدام که از سوی کشورهای غربی، عربی حمایت می‌شد به افتخارات زیادی دست یافت و همواره این شجاعت‌ها در تاریخ ماندگار خواهد شد.

وی بیان داشت: به برکت انقلاب اسلامی امروز نیروهای نظامی ما با برگزاری رزمایش‌های مختلف و به رخ کشیدن پیشرفت نظامی، آمادگی خود را نشان داده و دشمن را به سرگیجه انداخته‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توسعه‌ی موشک‌های بالستیک و دوربرد ایران، اذعان کرد: از آنجایی که دشمن پیشرفت‌های نظامی کشور را در عرصه موشکی و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین مشاهده‌ می‌کند از روی واهمه جز یاوه‌گویی کار دیگری از دستش بر نمی‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برجام را حلال مشکلات ندانست و یادآور شد: روزی ادعا می‌کردند که با برجام مشکلات حل خواهد شد اما اکنون با اعتراف رئیس بانک مرکزی معلوم شد برجام به سرانجام نرسیده است؛ وقوع چنین اتفاقاتی را رهبر معظم انقلاب قبل از برجام پیش‌بینی کرده و نسبت به عهدشکنی آمریکایی‌ها هشدار داده بودند.

آیت الله شبستری با اعلام اینکه در هیچ یک از بندهای برجام به ممنوعیت موشکی اشاره نشده است، متذکر شد: نیروهای مسلح ما به ارتقاء توان موشکی ادامه خواهند داد و بهانه‌تراشی غرب مانع توسعه نمی‌شود.

وی اضافه کرد: تمام سیاستمداران دنیا به مدیریت، سیاست و تدبیر رهبری معترف هستند و نیروهای نظامی ما نیز در مکتب علوی تربیت شده و مطیع فرمان ولایت هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی نیروهای مسلح و تجهیزات دفاعلی را عامل بازدارنده در برابر تجاوزها، عنوان کرد و گفت: به تعبیر رهبری ویژگی نیروهای مسلح انگیزه و جهت گیری معنوی آنان است؛ نیروهای ارتشی باید قدرت، ایمان و اراده خود را تقویت کنند.

وی در پایان تاکید کرد: بدانید که وعده های  اللهی تخلف ناپذیر است؛ هیچ قدرتی نمی‌تواند در برابر قدرت خداوند متعال ایستادگی کند.

گفتنی است؛ در این مراسم رژه با سرود گروه تیپ ۱۲۱ نزاجا شروع شد و بعد از اجرای نمایش دفاع شخصی ارتش، پرواز بالگردهای هوانیروز و فرود تکاوران تیپ ۶۵؛ نیروهای ارتشی از مقابل جایگاه رژه رفتند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *