سازمان اتوبوس‌رانی شهر میانه و حومه؛ همچنان اتوبوس ندارد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، با توجه به نیاز شهر میانه، شهرداری و سازمان حمل و نقل همگانی از چند سال قبل موضوع تأسیس و راه اندازی سازمان اتوبوسرانی را در برنامه کاری قرار داد و پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط و پیگیریهای فراوان، اساسنامه سازمان اتوبوسرانی شهر میانه و حومه به تصویب نهایی وزارت کشور رسید و جهت اجرا به استانداری آذربایجان شرقی ابلاغ شد.

پس از ابلاغ موضوع به شهرداری محترم و انتخاب اعضای شورای سازمان، اولین جلسه شورای سازمان اتوبوسرانی به ریاست حیدری آزاد فرماندار پیشین شهرستان میانه تشکیل و اعضای هیأت مدیره و سرپرست سازمان تعیین و سازمان اتوبوسرانی شهر میانه و حومه از اول آذر ماه ۹۳ رسماً راه اندازی و فعالیت خود را آغاز و مکاتبات لازم جهت تخصیص اعتبار و اتوبوس شهری با مراجع ذیربط صورت گرفت.

سازمان اتوبوس رانی میانه

با راه اندازی سازمان اتوبوسرانی کلیه امورات مربوط به حمل و نقل عمومی درون شهری میانه شامل تاکسی ها، مینی بوسها و آژانسهای مسافری و باری طبق اساسنامه مصوب، تحت مدیریت سازمان اتوبوسرانی شهر میانه قرارگرفت.

اما در حالی که امید می رفت با راه اندازی سازمان اتوبوسرانی، گامی در جهت توسعه حمل و نقل عمومی و ارائه خدمات مطلوب و مناسب به همشهریان گرامی بالاخص ساکنین شهرک ها و روستاهای واقع در حریم شهر میانه برداشته شود، اما بیش از یکسال است که خبری از اتوبوس در شهر میانه نیست!

در حالی که به گفته حیدری آزاد فرماندار پیشین درست یک ماه پس از تصویب اساس نامه و تعیین هیات مدیره و مسیر حرکت این اتوبوس ها، اعتباری هم در خصوص احداث ایستگاه های اتوبوس تخصیص یافته است و اعتبار مربوط به خرید اتوبوس های مورد نیاز شهر میانه از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری تامین نشده است، وی این امر عامل تاخیر در راه اندازی اتوبوسرانی میانه عنوان کرده بود.

اما در آخرین اظهار نظر واحدی مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی میانه در آبان ماه سال ۹۴ شرط راه اندازی خطوط اتوبوسرانی تأمین منابع مالی عنوان شد.

بهزاد واحدی در جلسه سال گذشته مدیران مالی و برنامه ریزی شهرداری که با حضور شهردار در محل سازمان اتوبوسرانی میانه و حومه تشکیل شد با بیان این مطلب افزود: اگر اعتبارات تخصیص یافته به سازمان اتوبوسرانی سر موقع تأمین و پرداخت شود این سازمان برنامه های خود را برای بهبود حمل و نقل و انتقال مسافر در سطح شهرستان اجرا خواهد کرد.

واحدی در تشریح فعالیت های سازمان متبوع خود گفت: روند فعالیت این سازمان به گونه ای بوده که توانسته بیش از ۹۵ درصد امورات محوله را به صورت تخصصی در سازمان به انجام رسانده و نیاز به ورود مستقیم شهرداری در این امورات را به حداقل ممکن برساند.

سازمان اتوبوس رانی میانه

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی به نیازهای ترافیکی شهر میانه اشاره کرد و افزود: تأمین پارکینگ در بافت مرکزی شهر، تأمین پارک سوار در مکان های ایستگاه تاکسی در بافت مرکزی شهر، راه اندازی مرکز کنترل ترافیک و دوربین های نظارتی با اتاق مانیتورینگ، بازنگری و خرید ایستگاه های انتظار مسافر، مکانیزه کردن پل های عابر هوایی، راه اندازی پارک آموزش ترافیک، راه اندازی مسیر ویژه دوچرخه سواری در کمربندی ساحلی و شهرک اندیشه، ایجاد پیاده راه در سطح شهر، خرید اتوبوس و مینی بوس جهت راه اندازی شبکه حمل و نقل عمومی، ایجاد ایستگاه های مسافر و انتظار و تأمین زیرساخت های لازم برای راه اندازی ناوگان اتوبوسرانی، پیش بینی پارکینگ تعمیراتی در صورت خرید و بکارگیری اتوبوسها از جمله اقدامات ضروری برای بهبود و توسعه ناوگان حمل مسافر شهری است.

امسال در آستانه ۳ سال بعد از شروع بکار این سازمان به نظر می رسد هنوز خبری از خرید اتوبوس برای شهر میانه نیست و همچنان شهروندان میانه ای مجبورند تا وضع موجود و ترافیک بالا هنوز از سیستم حمل نقل تاکسی های دورن شهری با کرایه بالا نسبت به اتوبوس استفاده کنند.

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

۲ نظر

  1. باسلام . خرید مینی بوس  و  ون برای داخل میانه و همچنین خیابان های تنگ مناسب میباشد بطوری که در استانبول هم استفاده از مینی بوس بعلت تاریخی و کوچک بودن معبرها رواج دارد. و از اتوبوس برای ایجاد ارتباط بین شهرک ها با میانه و بلوارهای میانه که برای عبور اتوبوس مناسب هستند استفاده شود من بنظرم استفاده از تجربیات شهرداری تهران و استفاده از کارشناسان انها و انتقال تجربیات تهران بسیار برای میانه مفید باشد چرا که تهران افزون بر ۲۰۰خط اتوبوس و مترو ومطالعات سنگین ترافیکی داشته اند بطوری که تبریز هم برای ایجاد بی آرتی از تجربیات تهران استفاده نمود و میتوان هزینه ها و ضرر ها را پایین اورد تا بهترین خط را احداث نمود با بیشترین استفاده کننده

  2. خیابانهای ارتش،کمربندی،بلوار زینبیه خیابانهای مناسبی برای تردد اتوبوسها برای شهرک ها و روستاهای نزدیک شهرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *