برقراری امنیت کامل از حمص تا تدمر؛ حصر دیرالزور به زودی شکسته خواهد شد

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، طلال البرازی استاندار حمص تصریح کرد آزادسازی شهر تدمر از اشغال گروه تروریستی داعش سبب شده است تا منطقه‌ای که از شهر حمص تا تدمر در طول ۱۶۰ کیلومتر قرار دارد، یک منطقه کامل امن شود که زمینه بازگشت امنیت و ثبات را به منطقه شرقی و همچنین بازگشت آوارگان به منازلشان را سبب خواهد شد،‌همچنین این دستاورد، تامین امنیت و استحکام تمام مناطقی را که به عنوان بعد اقتصادی برای سوریه قلمداد می‌شود مانند میادین نفت و گاز، به دنبال خواهد داشت.

استاندار حمص که با خبرنگار تسنیم در سوریه گفت‌وگو می‌کرد، افزود ارتش سوریه آمادگی‌های خود را برای حرکت به سمت منطقه السخنه و شهر دیرالزور برای آزادی مناطق  دیگر تکمیل می‌کند.

وی تصریح کرد فروپاشی در صفوف گروه تروریستی داعش بسیار گسترده است و در نتیجه این فرصتی برای ارتش سوریه است تا راه خود را برای آزادسازی مناطق دیگر و همچنین درهم شکستن حلقه محاصره مردم در شهر دیرالزور تکمیل کند.

استاندار حمص درباره حجم ویرانی در  تدمر در مدت اشغال این شهر باستانی به دست تروریست‌های تکفیری به تسنیم گفت هنوز سخن گفتن درباره حجم ویرانی‌ها زود است، زیرا ارتش سوریه در حال حاضر از طریق یگان مهندسی خود به خنثی‌سازی مین‌ها و بمب‌های کارگذاشته شده از سوی تروریست‌های تکفیری ادامه می‌دهد تا زمینه ورود مهندسان برای بازسازی شبکه‌های آبرسانی،‌برق، فاضلاب و ارتباطات فراهم شود.

وی افزود امیدوارم خسارت‌های اندکی به این شهر باستانی وارد شده باشد، در هر حال به زودی حجم خسارت‌ها ارزیابی شده و طرحی برای بازسازی شهر وضع خواهد شد.

البرازی تاکید کرد در حال حاضر هیچ غیرنظامی در داخل شهر تدمر نیست، زیرا مردم به حمص رفته‌اند و انشاءالله به زودی طی روزهای آینده به شهرشان بازخواهند گشت.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *