نقش رسانه‌ها در احیای وقف/ امام‌زادگان آذربایجان‌شرقی بازسازی می‌شوند

به گزارش ميانا به نقل از مهر ؛ حجت‌الاسلام سیدشهاب‌ الدین حسینی عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با اشاره به آغاز هفته وقف بر ضرورت توجه به واقفان خیراندیش تاکید کرد و افزود: توسعه مشارکت های اجتماعی در عصر حاضر بسیار ضروری است که می توان به کمک وقف بر این مهم دست یافت.

وی سپس از برگزاری همایش وقف و رسانه در سوم دی ماه خبر داد و ادامه داد: در این همایش بر ضرورت حضور و نقش آفرینی رسانه ها برای ترویج وقف تاکید می شود و مسئول روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این همایش حضور خواهد داشت.

حجت ‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه توجه ویژه ای به وقف و سوق دادن آن به مولفه های اقتصادی مقام معظم رهبری داریم، افزود: وقف یک پشتوانه اقتصادی است که باید این سنت حسنه احیا شود و در این مسیر انتظار کار جدی از اهالی فرهنگ و رسانه داریم.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه امام زادگان آذربایجان شرقی بازسازی می شوند، گفت: امام زاده عون بن علی و زید بن علی در اول ربیع گشایش مجدد می یابند که نیازاست از حمایت ها و تلاش های خیر تبریزی حاج حسن حسین نژاد که بیش از ۸۰ مسجد را که توانایی احیا و بازسازی آن از دست اوقاف و میراث فرهنگی خارج بود، احیا کرد.

وی از همکاری و تلاش هیئت های امنای مساجد در کنار مسئولان اداره کل قدردانی کرد و اظهار داشت: با همت مردم و واقفان خیراندیش کارهای بزرگی انجام شده که نیاز است از تلاشگران عرصه وقف و مرمت و بازسازی مساجد و امام زاده های استان تشکر کرد.

حجت ‌الاسلام حسینی با بیان اینکه تبریز میزبان سی و هفتمین مسابقات سراسری قرآن کریم است، ادامه داد: این مسابقه در اولین هفته اسفند ۱۳۹۳ با شرکت ۵۰۰ نفر از حافظان و قاریان قرآن کریم در تبریز برگزار می شود.

وی ادامه داد: همایش علامه طباطبائی و قرآن، همایش استاد شهریار و قرآن، برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن باحضور قاریان مصری، تجلیل از پیشکسوتان خادمان و فعالان قرآنی استان، برپایی نمایشگاه بزرگ فعالیت‌های قرآنی استان و برگزاری ۱۰۰ محفل قرآنی در استان آذربایجان‌شرقی از برنامه‌های جنبی این مسابقات است.

حجت ‌الاسلام حسینی در خصوص آخرین وضعیت ربع رشیدی که یک موقوفه است، گفت: احیای ربع رشیدی با شعار نمی‌شود و احیای دانشگاه ربع رشیدی خیزش ملی می طلبد.

وی با تاکید بر اینکه احیای مجموعه تاریخی ربع رشیدی باعث احیای حوزه‌های علیمه و علوم پزشکی استان آذربایجان‌شرقی می‌شود، ادامه داد: اداره کل اوقاف استان این مجموعه را به تنهایی نمی تواند احیا کند.

حجت ‌الاسلام حسینی در ادامه به ثبت ۷۰ وقف جدید در استان آذربایجان شرقی در سال‌جاری خبر داد و افزود: همچنین به تازگی دانشکده علوم قرآنی تبریز نیز در مقطع کارشناسی ارشد شروع به کار کرد که قرار است از مهرماه سال آینده اقدام به پذیرش دانشجو کند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه رشته اقتصاد و قرآن در این دانشکده تدریس خواهد شد، افزود: همچنین رشته های جدیدی همچون جامعه شناسی و قرآن و نیز رشته روان شناسی و قرآن در این دانشکده تدریس می شود.

وی از احداث کلینگ‌های فوق تخصصی مرتبط با سرطان در تبریز در یکی از زمین‌های وقفی تبریز خبر داد و گفت: این کلینگ مراحل اداری آن طی شده و در آینده کلنگ زنی می‌شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *