چهارشنبه سوری بی پایه و اساس است/سنت های خرافی را در ایام عید از میان برداریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حجت الاسلام والمسلمین حامدی امروز ۲۸ اسفند در خطبه های آخرین جمعه سال ۹۴ ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو این ایام را به عنوان نشانه تحول در عالم بشریت و عظمت خداوند در آفرینش، عنوان کرد و افزود: صله رحم در دین مورد تاکید قرار گرفته و صرفاً به خوردن شیرینی در خانه اشخاصی که به تشخیص خود در ایام نوروز می رویم نیست، بلکه از میان برداشتن کدورت ها و حل مشکلات تمامی افراد جامعه و بخصوص نیازمندان باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه میانه با اشاره به اسراف برخی همشهریان، بر موضوع چشم و هم چشمی و تجمل گرایی و تبدیل عید به میادن رقابت و دامن زدن به برخی خرافات از جمله چهارشنبه آخر اشاره و بر پرهیز از چنین مسائلی تاکید کرد.

وی گفت: چهارشنبه آخر سال هیچ پایه و اساسی نداشته و سنتی خرافی می باشد.

حامدی تصریح کرد: ما از داعش ترسی نداریم ولی از چهارشنبه آخر سال می ترسیم و توصیه می کنیم تا خانواده و فرزندان در این روز به بیرون نیایند.

حجت الاسلام حامدی با بیان اینکه آتش حاجت ما را نخواهد داد و این مراسم خرافی جامعه را متضرر می کند که باز نمی توان بر روی آن نام تفریح گذاشت، اظهار داشت: همانند این مسئله در روز ۱۳ بدر به عنوان روز طبیعت رخ می دهد و برخی افراد نه تنها کمکی به منابع طیبعی نمی کنند بلکه این روز را تبدیل به روز تخریب طبیعت کرده اند.

وی اطاعت از فرامین و قبول عبادات در نزد پرودگار و پرهیز از گناه را به عنوان بزرگ برشمرد که می تواند گام ما را در این ایام شیرین نماید.

 حامدی بر ضرورت محاسبه اعمال و یادآوری تلخی های و شیرینی سال گذشته در روزهای پایانی سال تاکید کرد و افزود: دستگیری نظامیان آمریکایی، افتتاح فازهای پارس جنوبی و شرکت حداکثری مردم صحنه راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات از جمله خاطرات شیرین سال ۹۴ بود.

وی از فاجعه منا و از دست دادن سردار همدانی و هنرمنده برجسته کشور فرج الله سلحشور نیز از جمله برخی از اتفاقات و حوادث تلخ سال یاد کرد.

خطیب جمعه میانه همچنین از مرگ ۵۶ نفر از همشهریان در حوادث رانندگی در سال گذشته خبر داد و خواستار توجه جدی مردم به قوانین راهنمایی و رانندگی شد.

وی افزایش جریمه ها را کاری منطقی در جهت کاهش تصادفات و مرگ و میر های ناشی از آن دانست.

حامدی همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز ملی شدن صنعت نفت بر لزوم کاهش تکیه اقتصاد کشور بر پایه صادارات نفت تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی در ادامه با اشاره به برگزاری رزمایش موشکی جمهوری اسلامی ایران در روزهای گذشته، خاطرنشان کرد: این رزمایش ها هیچ ربطی به مسئله برجام نداشته و برخلاف جوسازی ها کشورهای غربی، برنامه دفاعی شوخی بردار نیست.

وی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب (مد) با طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و تاکید بر انقلابی بودن و ماندن و حرکت کردن این حوزه و مسئولین نظام از این روحیه به عنوان بیمه کننده آینده کشور یاد کرد.

امام جمعه میانه، ایستادگی و ثبات در اصول انقلاب و حمایت از مظلوم، پایبندی و پاسداری از ارزش ها و خط امام راحل (ره) و انقلاب، پاکدستی و ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری، پایبندی به تکالیف شرعی و عدالت پیشگی و مبارزه واقعی با فقر و فساد را از جمله برخی ویژه گی ها و معیارهای انقلابی بودن برشمرد.

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

۲ نظر

  1.   اسلام به همه سنن و اقوام احترام میگذارد و این چهارشنبه سوری در اصل اگر درست اجرا شود خیلی خوب هست اصل اتش روشن کردن هم مثل احترام ما در فرهنگ اسلامی به نان گندم است که زحمت کشیده شده و انرا از زمین برمیداریم لزوما دلیل این نیست که گندم پرست هستیم . قدیم هم برای اتش احترام زیادی قائل بودند چرا که با ان غذا میپختند اهن را ذوب میکردن و وسایل کشاورزی درست میکردند با اتش خود را از سرما حفظ میکردند همین کشف اتش باعث تحول زندگی انسان شد بخاطر همین برای اتش احترام قائل بودن

  2. به همه گیر دادیدن مونده چهارشنبه سوری -البته احتمالا منظور امام جمعه محترم خرافات حاشیه آن است .من هم موافقم.اما حذف کلی درست نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *