هدف اصلی وحدت حوزه و دانشگاه ، بنای تمدن فراگیر اسلامی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا ، حجت الاسلام و المسلمین حامدی ، امام جمعه شهر میانه ، روز پنجشنبه 27 آذر 93 در جلسه نشست علمی اساتید حوزه و دانشگاه که در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار شد ، ضمن تسلیت سالروز شهادت آیت الله مفتح ، با بیان این موضوع که هدف اصلی از وحدت میان  حوزه و دانشگاه ، بنای تمدن فراگیر اسلامی است ، افزود : محقق شدن فراگیری تمدن اسلامی در جهان در سایه آشنایی و همکاری روز افزون حوزه و دانشگاه است .

امام جمعه میانه با بیان این موضوع که تفکرات غلط در داخل تمامی مجموعه ها وجود دارد ، اظهار داشت : باید در حد امکان اجازه بیان نظرات و تفکرات مخالفین نسبت به اقدامات انجام پذیرفته در سطح جامعه داده شود تا با بحث علمی و حوزوی  از بروز انحرافات  جلوگیری شود .

حجت الاسلام والمسلمین حامدی عامل بسیاری از ناهنجاری ها و معضلات موجود در سطح جامعه را افراط و تفریط در مسائل مختلف عنوان کرد و افزود : دین اسلام پاسخگوی تمامی نیازها و سوالات بشری می باشد .

وی با اشاره به این موضوع که بسیاری از افراد جامعه در مقوله دین ، ادعا دارند و خود را در مقام پاسخگویی به مسائل دینی می پندارند ، خاطرنشان کرد : غفلت از برخی مسائل می تواند زمینه ساز سست شدن اعتقادات و رواج مسائل غیر عقلانی در جامعه شود .

حامدی بر لزوم آشنایی جوامع بشری با مکتب الهی ، بر وظایف حوزه و دانشگاه در این راستا اشاره کرد و خواستار توجه روز افزون به این مسئله و انسان سازی بر پایه تکلیف محوری دینی تاکید کرد .

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *