سخنرانی آیت الله مجتهد شبستری امام جمعه تبریز در جمع مردم میانه +تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، مراسم سخنرانی و عزاداری فاطمیه اول بعد از نماز مغرب و عشا در محل مسجد جامع شهر میانه از تاریخ ۲۹ بهمن تا ۲ اسفند ماه برگزار می شود.

شامگاه روز شنبه ۱ اسفند، آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و همچنین عضو مجلس خبرگان رهبری بعد از نماز مغرب و عشا در جمع مردم میانه در محل مسجد جامع این شهر با حضور پرشور مردم به سخنرانی پرداخت.

 آیت الله محسن مجتهد شبستری با اشاره به درجه والای حضرت فاطمه (س)، اظهار داشت:  این جایگاه تنها برای این نبود که ایشان دختر پیامبر(ص) بودند بلکه علاوه بر این حضرت زهرا(س) همسر ولایت و مادر امامت هستند که هر کدام از این صفات بیانگر شخصیت بالای این بانوی بزرگوار اسلام است.

وی به چهار زن بهشتی اشاره کرد و گفت: چهار زن بهشتی وجود دارد که حضرت خدیجه و فاطمه جز آنان هستند و این ۴تن به حافظ جان ولی الله مشهور شده اند.

امام جمعه تبریز، از حضرت خدیجه کبری (س) به عنوان حافظ جان پیامبر  یاد کرد و افزود: او نه تنها از لحاظ مالی بلکه به لحاظ جانی نیز پیامبر را مورد حمایت قرار داده بود.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به اینکه رفتار حضرت فاطمه (س) باید برای خانم ها حتی برای آقایان نیز باید الگو باشد، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا سرمشق و الگوی همگان در راه خداست.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: بدحجابی و مسائلی که در جامعه امروزی وجود دارد هیچ گونه مشابهتی با سیره حضرت زهرا (س) ندارد چراکه حضرت فاطمه(س) الگوی عفاف و حجاب برای دختران کشورمان است که باید از ایشان درس بگیرند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، به مسئله ولایت پرداخت و تاکید کرد: پایه های اسلام بر ۵اصل استوار است که مهم ترین این اصل ها، مسئله ولایت است لذا مسئله ولایت کلید احکام الهی می باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه اگر ولایت نباشد هیچ گونه عبادتی در پیشگاه خدا قبول نیست، اذعان داشت: اگر رهبری الهی نباشد مردم به راه های انحرافی قدم می گذارند که ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، برکات ولایت فقیه را لمس و درک کردیم.

شبستری با تاکید بر اینکه اگر امام راحل نبود انقلاب به ثمر نمی رسید، گفت: وجود با برکت امام و تدبیرات مدبرانه ایشان باعث نجات کشور از دست مستکبران شد و پایداری انقلاب تاکنون نشان دهنده برکت وجود ولایت فقیه در کشور است.

وی ادامه داد: ما باید قدر این نعمت عظمی را بدانیم چراکه نعمت ولایت نعمتی والاست که اگر تا اخر عمر سجده شکر به جای آوریم بازهم نمی توانیم حق این نعمت را ادا کنیم.

امام جمعه تبریز، در ادامه به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی حلاّل همه ی مشکلات است و به جای اینکه چشممان را به واردات محصولات خارجی بدوزیم باید به فکر رسیدن به اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید کشورمان باشیم.

وی اضافه کرد: اگر به رهنمودهای رهبری به خصوص به مسئله اقتصاد مقاومتی عمل شود ایران در آینده ای نچندان دور گلستان می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، به وظایف مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: ما در کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان رهبری، تمامی فعالیت های رهبری را رصد می کنیم و شاهد این هستیم که به امید خداوند نه تنها از فعالیت های مدبرانه رهبری کاسته نشده بلکه روز به روز به آن افزوده می شود.

شبستری مهم ترین نهاد در جمهوری اسلامی را مجلس خبرگان رهبری دانست و شرکت مردم و انتخاب اصلح آنان در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را در تعیین سرنوشت کشور موثر دانست.

وی خاطرنشان کرد: مبادا مردم افرادی را انتخاب کنند که از انقلاب و رهنمودهای آن زاویه بگیرد و افراد مورد پسند آمریکا به کُرسی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری دست یابند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، یادآور شد: مردم ایران به خصوص مردم غیور آذربایجان با حضور گسترده و  آگاهانه خود، با تعداد آراهایی که بر صندوق های رای می اندازند بر قلب دشمنان تیری فرو می نشانند.

امام جمعه تبریز، در آخر خطاب به مردم شهرستان میانه گفت: اگر شما مردم با رای های آگاهانه خود صندوق های رای را پر نکنید و فضا را رها سازید، نتیجه انتخابات به نفع دشمن تمام می شود و بنا به فرمایشات رهبری که فرمودند: حتی کسانی که من را قبول ندارند، به پای صندوق های رای آمده و رای دهند چراکه در صحنه بودن مردم سرنوشت ساز بوده و خاری برچشم دشمنان است.

لازم به ذکر مراسم مشابهی فردا ۲ اسفند بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی آیت الله سید حسن عاملی نماینده محترم ولی فقیه در استان اردبیل و عضو مجلس خبرگان رهبری در محل مسجد جامع شهر میانه برگزار خواهد شد.

 

 

DSC01713

DSC01733

DSC01776

DSC01784

DSC01788

DSC01789

DSC01795

DSC01818

DSC01826

DSC01832

DSC01833

DSC01842

DSC01851

DSC01853

DSC01887

DSC01954

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *