بیانیه ی بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان میانه در خصوص انتخابات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، در این بیانیه آمده است: باید افرادی را برگزید که بعد از نشستن بر مسند مسئولیت، خود را سپر بلای مشکلات کشور قرار دهند و فانی در خدمات و مصالح و منافع عمومی مردم باشند و ضمن آنکه کشور را به دشمن نمی فروشند، مصالح ملی را به دلیل رودربایستی زیر پا نمی گذارند.( مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) 

انتخابات فرصتی است که حکومت های مردم سالار در اختیار مردم قرار می دهند تا آنها به صورت مستقیم مسئولان نظام را انتخاب نمایند.انتخابات به صورت یک شمشیر دولبه عملمی کند اگر فرد اصلح و شایسته انتخاب شود سعادت ملت و دولت را به ارمغان می آورد در غیر این صورت موانعی در سر راه پیشرفت ملت ودولت به وجود خواهد آورد.چرا که اگر قانونیا بخش نامه ای که امروز در جامعه جاری است نشآت گرفته از انتخاب دیروزماست.آیا این قانون و بخشنامه همان خواست وتوقعات ما بود که از فیلتر مجلس و نمایندگان عبور کردوامروز به خودمان برگشت داده شده است یا نه این ها جدای از آن خواسته های ما بوده است؟. اینجاست که ارزش تک تک آرای ما به خوبی درک واحساس می شود.

ما با انتخاب افرادی برای تعیین سرنوشت خود در واقع چک سفید امضاء به آنها می دهیم.بنابراین توجه به معیارهای یک نماینده اصلح از مهم ترین شاخصه هایی است که باید مورد توجه رأی دهندگان قرارگیرد. نماینده انتخابی برای ورود به خانه ملت باید:

۱-از تدین و تقوای لازم برخوردار باشد:"بهترین از لحاظ ایمان، بهترین از لحاظ اخلاص و امانت، بهترین از لحاظ دیندارى و آمادگى براى حضور در میدان‌هاى انقلاب؛ دردشناس‏ترین ودردمندترین نسبت به نیازهاى مردم باشد."از فساد دور باشد، دنبال اشرافیگری خودش نباشد. آفت بزرگ ما اشرافیگرى و تجمل‌‏پرستى است؛ فلان مسئول اگر اهل تجمل و اشرافیگرىباشد، مردم را به سمت اشرافیگرى و به سمت اسراف سوق خواهد داد."

۲- از بازی های سیاسی و باند بازی دوری کند:کاندیدای حزبی گاها می تواند از میثاقی که با مردم بسته است به سبب اهداف جناحی طفره رود و با رسیدن به کرسی وکالت تغییر ۱۸۰ درجه ای در بر نامه خود دهد."در جمهورى اسلامى، انتخاب، انتخاب اصلح است؛ نه رقابت انتخاباتى. این دعواها و رقابتها، متعلق به دموکراسی‌هاى غربى است که ازخدا و دین، هیچ‏ چیزى به مشامشان نرسیده است.کارهایى که بعضیها انجام مى‏دهند، باب جمهورى اسلامى نیست. در این‏جا مشی، مشی اسلامى است و انتخاب، انتخاب اصلح"

۳-از شیوه تبلیغاتی سالم و اصولی استفاده کند:یکی از نکات قابل توجه بحث تبلیغات جهت جلب‌نظر انتخاب‌کنندگان است عمدتاً کسانی که تبلیغات بیشتر، جذاب‌تر و متنوع‌تر دارند از شانس انتخاب بیشتری برخوردارند و هزینه‌های بسیار هنگفتی در این راه خرج می‌نمایند."مردم باید توجه داشته باشند که تبلیغات رنگین و متنوع ملاک نیست."

۴-برنامه عملی داشته باشد: یکی از تصورات اشتباهی که در ذهن عموم مردم در رابطه با وظیفه نمایندگان مجلس می‌باشد، این است که وظیفه اصلی نمایندگان،پیگیری و جذبامکانات مختلف برای حوزه انتخابی خود است. بر همین اساس یکی از راهکارهای تبلیغاتی نمایندگان این است که وعده‌‌های مختلفی در زمینه‌ پروژه‌های عمرانی و رفاهی به مردم منطقه خود می‌دهند که بسیاری از این وعده‌ها غیر عملی است. در حالی که اساساً نماینده منتخب مردم یک حوزه انتخابی  در بحث قانونگذاری و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی ایفای نقش نماید.

"وظیفه نماینده این نیست که وعده عمرانى و فلان پروژه، فلان کار را در منطقه انتخابى خود به مردم بدهد؛ اینها کار اجرایى است،کار دولت است. 

۵-از استقلال لازم برخوردار باشد:یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین شعارهای مردم در طول نهضت و انقلاب، بحث استقلال کشور بوده و یکی از ضعف‌های عمده حکومت منحوس پهلوی وابستگی به قدرت‌های بیگانه و حضور آنها در تصمیم‌ گیری‌های مهم کشور بوده است. یکی از مهم‌ترین ویزگی‌های نماینده اصلح اهتمام و اعتقاد به شعارها و اهداف اصیل انقلاب به ویژه بحث استقلال و عدم وابستگیاست "این ملت استقلال خود را آسان به دست نیاورده است و وابستگى نیز از لاابالیگرى دینى حاصل مىشود.

 بنابراین مبادا کسانى به مجلس بروند که گیرنده آنها منتظر فرستندهقوى آمریکا و غرب باشد و هر چه آنها بگویند، اینها به زبان دیگر در داخل مملکت تکرار کنند."

۶-نماینده اصلح باید رویین‌تن باشد، نه عافیت‌طلب: فردی که به مجلس می‌رود امانت‌دار خواسته‌های ده‌ها هزار شهروندی است که به او رای داده‌اند و از آن بالاتر پاسدار قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است. پس عافیت‌طلبی در قاموس نمایندگی جایگاهی ندارد. نماینده اصلح بایدشجاعت لازم را برای دفاع از خواسته‌های موکلانش داشته باشد و بی‌محابا حقآنان را مطالبه کند.

 البته نباید شجاعت سیاسی را با نمایش‌های برخی نمایندگان که برای رفتن به سرخط خبرها اجرا می‌کنند و حریف می‌طلبند، یکی دانست."مرز او با دشمن مرزمشخصى باشد.

… بعضى، از دشمن رودربایستى دارند؛ بعضى، ملاحظه دشمن را مى‏کنند. ملاحظه ‏ ملت را باید کرد، ملاحظه‏ خدا را باید کرد، نه ملاحظه دشمن را. دشمن، دشمن است؛ هرچه ملاحظه کنى، هرچه عقب بنشینى، او جلو مى‏آید. اگر خاکریز شما در مقابل دشمن خاکریز مستحکمى نباشد، او نفوذ مى‏کند. 

دشمنان این را مىخواهند. یکى از شاخصهاهمین است. مردم در هرجاى کشور هستند، به این شاخص توجه کنند آن کسانى که مرزشان با دشمن و دستنشاندگان دشمن مرز کم رنگى است، این ها براى ورود به مجلس اصلحنیستند. کسانى باید باشند که مرز روشنى با دشمن داشته باشند…کسانى با رأى ملت سر کار نیایند که در مقابل دشمنان بخواهند دست تسلیم بالا ببرند و آبروى ملت ایران را ببرند.

کسانى سر کار نیایند که بخواهند با تملقگوئى به غرب، به دولتهاى غربى، به دولتهاى زورگو و مستکبر، به خیال خودشان بخواهند براى خودشان موقعیتى در سطح بین‌المللى دستو پا کنند. اینها براى ملت ایران ارزشى ندارد.

۷-تخصص و تعهد لازم را دارا باشد:یکی از نکات مدنظر انتخاب کنندگان بحث تخصص نمایندگان منتخب و توانایی علمی و عملی آنها در نوع مسئولیتی که برعهدهمیگیرند، میباشد. 

اما نکته ی حائز اهمیت بحث تعهد در کنار تخصص است "تخصص نیز امرى لازم است و ما امروز متخصص کم نداریم، اما ملت هوشیار ایران باید دقت کند که در میان همینمتخصصان، متدینها را انتخاب کنند؛ زیرا دین و تدین مانع وابستگی می شود و اگر دیندارى نباشد وابستگى آسان می شود."

در همین راستا ما دانشجویان بسیجی شهرستان میانه  ضمن دعوت عامه ی مردم به ویژه  دانشجویان بصیروآگاه به حضور پر شور و حداکثری در انتخابات پیشرو، خطاب به کاندیدا های محترم و طرفداران آنها اعلام میداریم که در انتخابات آتی نه تنها از هیچ جناح بندی سیاسی خاص و یا لیست مشترکاحزاب خاصیحمایت نمی کنیم, بلکه با هر گونه فریب کاری و سیاسی بازی در دانشگاه مخالف بوده و روشنگری لازم را خواهیم کرد.

 

 ومن الله توفیق                                                             

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان میانه

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *