چرا هاشمی رفسنجانی به رد صلاحیت سید حسن خمینی واکنش نشان داد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، صلاحیت شخخصیتی که اشبه به جدش امام خمینی است را قبول نمی کنید. شما صلاحیت خودرا از کجا آوردید؟ چه کسی به شما اجازه داده است، که قضاوت کنید؟ چه کسی به شما اجازه داد که یکجا بنشینید و داوری کنید؟ برای مجلس ودولت وجاهای دیگر واختیارات را در دست بگیرید؟

چه کسی اجازه داد که اسلحه برای شما باشد و تریبون‌ها برای شما باشد؟ چه کسی اجازه داد که تربیون‌های نماز برای شما باشد و صداوسیما برای شما باشد؟ چه کسی به شما این‌ها را داد؟ اگر امام خمینی و نهضت ایشان و اراده عمومی مردم نبود هیچ‌کدام از این‌ها نبودند. زمانی که باید همه به هم تبریک بگوییم هدیه بدی به بیت امام دادید. خداوند از سر تقصیرتان بگذرد و باید عذرخواهی کنید.

 مردم ما در بدترین شرایطی که از طرف شورای نگهبان، دولت و نهادهای امنیتی برای جلوگیری از انتخابات درست تحت فشار زیاد بودند، متحول شدند و مردم این تحول را به وجود آوردند.

جملات فوق دراولین روز دهه فجر توسط جناب آقای هاشمی رفسنجانی بیان شده است. مناسبت صحبت، آغاز جشن های دهه فجراست. ولی  رد صلاحیت سیدحسن خمینی را بهانه قرار داده به نهادهای قانونی نظام وفقهای محترم شورای نگهبان به بدترین شکل تاخت وتاز کرده است. جملاتی که برازنده بود از زبان دشمنان نظام بیان شود.

خوش ندارم و نداشتم، ایشان راکه از شخصیتهای برجسته نظام بوده وزحمات فراوانی درراه انقلاب کشیده در صف مخالفان ببینم، ولی چه باید کرد. تاریخ اسلام ونظام همواره شاهد ریزشها ورویشهاست، ای کاش ایشان را در صف ریزش ها نمی دیدیم.

جناب آقای هاشمی از سید حسن خمینی این یادگار عزیز امام خمینی(ره) که نورچشم ماست دفاع کردید ولی بد دفاع کردید. مگر حضرت امام قیام کرد، که خانواده اش فوق قانون باشد. همگان در مقابل قانون یکسان است شورای محترم نگهبان مرتب اطلاعیه اش  را تکرار می کرد که کاندیداهای محترم در امتحان علمی شرکت نماید. چرا سید حسن برزگوار در امتحان شرکت نکرد؟ چه کسی از حضور ایشان در امتحان ممانعت بعمل آورد؟ آیا این موضوع بهانه ای دیگر برای کوبیدن شورای محترم نگهبان ونظام طراحی شده است؟

چرا زمانی که خود جنابعالی از فیلتر شورای نگهبان رد می شوید. قانون مشکلی ندارد، ولی اگر شورای نگهبان طبق خواست شما نبود ووفق مقررات عمل می کند. این چنین وبی مهبا می تازید؟

مگر اختیارات شورا ی محترم نگهبان از کجا نشات می گیرد؟ اگر قانون اش بد بود چرا زمانی  که در راس بودید. جهت اصلاح اقدام نکردید.؟

مگر جنابعالی در مسند نظام  نبودید و نسیتید؟ چرا دراین فضا که چند صباحی به انتخابات نمانده دم ناکارآمدی قانون می زنید؟ چرا ادریکی دوسال اخیر ودر فضای دوستانه ومصلحانه در صدد رفع مشکل قانونی نبودید؟

آیا صبحت هایتان در مقطع کنونی غیر از خدشه به امنیت ملی حاصل دیگری برای کشور ومصالح عمومی دارد؟

سنگر نماز جمعه برای سازماندهی وفرمان حمله صادر کردن علیه نظام وپشتیبانی فتنه گران نیست. نماز جمعه  ، نماز جمعه یک حکومت اسلامی وباید خطیب اش سیاستهای حکومتی نظام اسلامی را بیان کند، نمی شود. کسی خلاف مصالح عمومی مسلمین از این تریبن استفاده می کنند. شایسته این منسب نیست.

 

نگارنده: حسین عراقی

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *