یورش برف به تبریز/ سرما فردا به اوج می‌رسد+ عکس

به گزارش میانا به نقل از فارس، بعد از چند روز گرم شدن هوا از دیروز بارش برف به صورت پراکنده در بیشتر شهرهای آذربایجان‌شرقی و نیز تبریز آغاز شده اما صبح بارش برف مردم تبریز را غافلگیر کرد.

سفیدپوش شدن خیابان‌های تبریز در چند دقیقه با وجود اینکه مردم این شهر را غافلگیر کرد اما موجب شوق و ذوق مرم به ویژه جوانان شد چون تبریز امسال شاهد برف سنگین نبوده‌اند که همین امر باعث شد بازار گرفتن عکس‌های سلفی از برف داغ شود.

امروز بار دیگر مردم تبریز رأفت و رحمت خداوند متعال را دیدند و با وجود کاهش دما در تبریز در اوج خوشحالی و شادمانی قرار گرفتند به طوریکه برخی از شهروندان با نظاره و لبخند به خاطر بارش برف و برخی دیگر با بیرون رفتن از منزل و قدم زدن زیر بارش برف یا باز کردن پنجره اتاقشان خدا را به خاطر این نعمت سپاس می‌گویند.

بارش برف در چند سال گذشته به یکی از آرزوی‌های دست نیافتی و سخت برای مردم تبریز به ویژه کودکان که به زمستانی پربرف معروف است، تبدیل شده و همه بچه‌ها از پدر و مادرشان می‌پرسند پس کی برف می‌آید!

اما امروز بار دیگر مردم تبریز رأفت و رحمت خداوند متعال را دیدند و با وجود کاهش دما در تبریز در اوج خوشحالی و شادمانی قرار گرفتند.

به علت بارش شدید برف و سرما،مدارس برخی از مناطق استان در روز سه شنبه، ۶ بهمن ماه به شرح زیر تعطیل شد:

کلیبر تمام مقاطع تحصیلی مدارس روستایی و مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدائی شهری تعطیل اعلام شد.

هوراند تمام مقاطع تحصیلی مدارس شهری و روستایی تعطیل اعلام شد.

خاروانا مدارس مقاطع پیش دبستانی و ابتدائی شهری و روستایی تعطیل اعلام شد.

تیکمه‌داش مدارس تمام مقاطع تحصیلی شهری و روستایی امروز تعطیل شد.

اداره‌ کل راه و ترابری استان آذربایجان‌‌شرقی نیز در این زمینه اعلام کرد: همه راه‌های ارتباطی استان باز است و تردد وسایل نقلیه در آنها جریان دارد، بنابراین کسانی که قصد مسافرت دارند باید ماشین خود را به زنجیر چرخ و وسایل ایمنی مجهز کرده و لباس گرم به همراه داشته باشند.

پلیس‌ راه‌ فرماندهی‌ آذربایجان‌‌شرقی‌ نیز در اطلاعیه‌‌ای‌ از هموطنان‌ خواست‌ از مسافرت‌های‌ غیرضروری‌ اجتناب‌ کنند و در صورت‌ اضطرار با همراه‌ داشتن‌ البسه‌ گرم‌ و آذوقه‌ کافی‌ وسیله‌ نقلیه‌ خود را به‌ زنجیر چرخ‌ مجهز کنند.

در این‌ اطلاعیه‌ آمده‌ است: راه‌‌های‌ اصلی‌ استان‌ آذربایجان‌شرقی‌ باز و رفت‌ و آمد در آنها جریان‌ دارد.

براساس پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌شرقی هوای استان آذربایجان‌شرقی همراه با بارش پراکنده برف و کولاک همراه خواهد بود و مردم آذربایجان در ۲۴ ساعت آینده شاهد هوای سردی خواهد بود، بطوریکه فردا دمای هوای تمام شهرستان‌های استان زیر صفر خواهد رفت و در روز چهارشنبه دمای هوای تمام شهرستان‌های استان نیز صفر یا زیر صفر خواهد بود.


همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *