۳ هزار پروژه نیمه‌تمام در شهرستان‌های آذربایجان شرقی اجرایی می‌شوند

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، داود بهبودی با اشاره به وجود ۴ محور مهم در سند تدبیر و توسعه شهرستان اهر، اظهار داشت: این محورها در قالب اصلاح الگوی کشت و مدرن سازی بخش کشاورزی، شکل‌گیری صنایع تبدیلی کشاورزی، معدن و گردشگری است که به‌نوعی توسعه شهرستان اهر، در گرو اجرای این چهار هسته کلیدی است.

وی بابیان اینکه تبریز به‌عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ میلادی انتخاب‌شده است، افزود: زیرساخت‌های گردشگری در منطقه ارسباران به‌ویژه شهرستان اهر، باید به‌طور کامل و دقیق توسعه یابد تا از این ظرفیت ایجاد شده در تبریز، شهرستان ها نیز بهره مند شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، با تأکید بر اینکه با توجه به فعالیت‌های گسترده معدنی در منطقه ارسباران، این فعالیت‌ها باید توسعه یابد، گفت: ظرفیت منطقه‌ در بخش‌های معدنی و کشاورزی شهرستان اهر شناسایی‌شده، باید تقویت و توسعه بخش کشاورزی با اصلاح الگوی کشت به سطح قابل قبول در اولویت این برنامه ها باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه در شهرستان اهر ۱۳۵ پروژه اجرا می‌شود، افزود: حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تمامی پروژه‌های در حال اجرای دولت طی سال جاری در این شهرستان اختصاص یافته است.

بهبودی از اجرای نزدیک به ۳ هزار پروژه نیمه تمام طی سال جاری در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در صورت تصویب و ابلاغ بودجه‌ مشخص شده برای آذربایجان شرقی توسط مجلس شورای اسلامی، هر اندازه که برای استان تخصیص یابد، بر مبنای همان رقم و بر اساس نیازهای شهرستان‌ها، در بین شهرستان‌های استان برنامه‌ریزی و تقسیم خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، با تأکید بر اینکه به شهرداری‌های اهر، ورزقان و هریس، ۱۰ میلیارد تومان از بابت پروانه‌هایی که در زلزله سال ۹۱ به صورت رایگان صادر کرده‌اند، از محل ماده ۱۰ و ۱۲ ÷رداخت خواهد شد، تصریح کرد: امسال شهرداری اهر ۵ میلیارد تومان و دهیاری‌های شهرستان اهر مشمول دریافت کمک ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خواهند بود که به مرور این هزینه ها پرداخت می شوند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *