دولت بنا دارد به جز امنیت و سلامت در امور دیگر ورود نکند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا به نقل از آناج، اسماعیل جبارزاده در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان با اشاره به اینکه سال گذشته که استانداری آذربایجان شرقی را تحویل گرفتیم، حوزه پژوهش و فناوری تعطیل بود، اظهار کرد: توسعه پژوهش در استان یکی از اولویت های اول است و هر کسی در این حوزه فعالیت کند از وی حمایت خواهیم کرد.

وی  اعلام کرد: در طول یکسال در استان در زمینه پژوهش کارهای مهمی اجرایی شده است و اقدام مهمی که صورت گرفته جداسازی پژوهش و فناوری از مسایل اداری بوده که کارگروه و کمیته پژوهش در کل استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه های ایده های نوین و فناوری که سال جاری در استان برگزار شد،  600 پژوهشگر شرکت کرده بود، گفت: تاکنون 8 کارگاه مشترک بین متخصصین نانو و صنایع استان برگزار شده است.

تکنولوژی های صنایع استان باید به روز شود

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه یکی از علل عقب افتادگی استان به روز نبودن تکنولوژی های صنعت است، گفت: علی رغم اینکه در استان ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان تشکیل دادیم، برخی از صنایع دانش بنیان نشده است و در طول یکسال گذشته که دولت یک هزار میلیارد تومان برای شرکت های دانش بنیان اعتبار تخصیص داده بود، به نحو احسن برای توسعه شرکت های دانش بنیان از این اعتبار بهره گرفته نشده است.
 
وی انتقاد کرد: بالای 80 درصد تکنولوژی های به کار رفته در صنایع ما، مربوط به دهه های 60 و 70 است و این تکنولوژی ها متاسفانه به روز نشده است.

اگر بنای رقابت داریم باید تولیدات خود را به روز کنیم

وی با تاکید بر اینکه اگر بنای رقابت با رقبای جهانی را داریم باید تولیدات و محصولات و تکنولوژی های خود را به روز رسانی کرده و شرکت ها را از حالت سنتی به دانش بنیان تبدیل کنیم، ادامه داد: هر کسی می خواهد شرکتش را به فرم دانش بنیان درآورد، ما اعلام می کنیم  هزینه این کار را ما پرداخت خواهیم کرد.

جبارزاده با درخواست از مجمع نمایندگان مجلس مبنی بر تلاش برای عدم کاهش بودجه توسعه شرکت های دانش بنیان گفت: امیدواریم این بودجه یک هزار میلیارد تومانی دو برابر شود و به دلیل عملکرد ضعیف این بودجه کاهش نیابد.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه دوم سال 92، آذربایجان شرقی در بین 31 استان کشور، رتبه نخست جذب سرمایه گذار را کسب کرده است، اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی قابلیت های اقتصادی ویژه ای دارد که با توسعه پژوهش و فناوری های این استان می توانیم به جایگاه واقعی برسد.

وی با انتقاد از عدم وجود واحد آراندی در کنار واحدهای تولیدی استان اعلام کرد: با توجه به اینکه 8 هزار واحد تولیدی در استان وجود دارد که 4 هزار واحد از ان تعداد ابطال پروانه شده است، تنها 121 مورد واحد آراندی در کنار واحدهای تولیدی فعالیت می کند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اگر واحدهای تولیدی به دانشگاه ها سفارش ندهند نمی توانند تولیدات خود را به روز رسانی کنند، گفت: بخش دولتی و دانشگاه ها صد در صد در خدمت توسعه تولید این استان هستند.
 
وی همچنین در خصوص دخالت دولت در پژوهش و فناوری گفت: دولت بنا دارد به جز دو موضوع امنیت و سلامت کشور در هیچ اموری دخالت نکند.

وی افزود: دولت تدبیر و امید امور حاکمیتی را اجرایی می کند و اکنون نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان جزیره امنی در دریای خون است که در مقایسه با سایر کشور ها از امنیت بالایی برخوردار است و  این امنیت قطعا در سایه ارشادات رهبری برقرار شده است.

جبارزاده تاکید کرد: دولت عزم خود را جزم کرد تا اقتصاد دانش بنیان را در کشور بنا نهاد، با این حال باید برای توسعه اقتصاد دانش بنیان بخش های خصوصی مشارکت کنند و اهتمام ورزند.

ضرورت تبدیل آذربایجان شرقی به منطقه ویژه علم و فناوری

وی با تاکید بر اینکه  ما ستاد اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی را تشکیل داه ایم و باید بخش خصوصی نیز مشارکت کند، گفت: در آذربایجان شرقی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان، سه ستاد نانو، بیوتکنولوژی و نفت و گاز تشکیل شده است، باید آذربایجان شرقی به منطقه ویژه علم و فناوری تبدیل شود.

وی همچنین در خصوص ساعات کاری کارمندان، با بیان اینکه برای افزایش ساعات کاری کارمندان پیگیری هایی انجام خواهم داد، اعلام کرد:مدیران استانداری از ساعت 8 صبح تا 12 شب فعالیت می کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص خروج منابع استان گفت: طبق آمار، هیچ منابعی از آذربایجان شرقی خارج نشده است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *