اعطای تسهیلات ۴۱۰ میلیارد ریالی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، حسین دشتی با اشاره به پرداخت بیش از ۴۱ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد استان، اظهار داشت: در بخش کار انگیزی تا سقف ۴ میلیون تومان، توان افزایی ۸ میلیون تومان و خودکفایی هم تا سقف ۴۵ میلیون تومان تسهیلات اعطا می‌شود.

وی افزود: از این رقم ۳۰ میلیون تومان از محل صندوق اشتغال کمیته امداد و ۱۵ میلیون تومان هم از منابع قرض الحسنه بانک‌ها تأمین شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۲۵۰۳ خانواده از طرح‌های خود کفایی استفاده کرده‌اند، گفت: کمیته امداد با اعزام کارشناسان و مشاوران خود، ضمن بازدید از طرح‌ها اجازه نمی‌دهد که این طرح‌ها از مسیر خود خارج شده و به غیر از موضوع وام هزینه شود.

دشتی گفت: در زمینه آموزش در چهار سر فصل مهم آموزش کار آفرینی، آماده سازی جهت انجام طرح، آموزش مهارت آموزی و آموزش پایداری سازی طرح‌ها، با همکاری سازمان فنی و حرفه ای آموزش داده شده است و حتی برای دانش آموزان مقطع دبیرستان هم کلاس‌های آموزشی در اوقات فراغت دایر شده است.

وی افزود: در ۹ ماهه امسال و در زمینه مهارت آموزشی، ۱ هزار و ۸۷۳ نفر، در پایداری سازی ۹ هزار و ۴۰۵ نفر، کار آفرینی ۱ هزار و ۳۸۷ نفر و در حرفه آموزی هم ۴۶۶ نفر از آموزش‌ها و مشاوره‌های ویژه برخوردار شده‌اند و سعی می‌کنیم همه طرح‌ها توسط افراد آموزش دیده و کار بلد انجام شود.

مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به ارزش مالی و میزان دقیق منابع و تسهیلات اعطایی به مدد جویان گفت: در ۹ ماهه سال ۹۴ حدود ۳۳۳ نفر در بخش کار انگیزی از اعتبار ۱ میلیارد و ۱۱۶ میلیون تومانی، ۵۰۶ نفر در بخش توان افزایی از اعتبار ۲ میلیارد و ۶۳۱ میلیون تومانی و ۲ هزار و ۸۹۷ نفر هم از اعتبار ۲۷ میلیارد و ۷۱۸ میلیون تومان و جمعاً ۴۱ میلیارد و ۴۶۶ میلیون تومانی بهره مند شده‌اند.

اشتغال پایدار و خودکفایی مددجویان، اولویت نخست کمیته امداد آذربایجان شرقی است

دشتی با بیان اینکه کمیته امداد، اشتغال پایدار و خودکفایی مددجویان را در اولویت قرار داده است گفت: در کنار اعطای این رقم تسهیلات، تفاهم نامه ای هم با کاریابی‌های استان بسته‌ایم که استخدام و معرفی مددجویان به کارفرمایان را در اولویت قرار دهند و ما هم در قبال استخدام هر فرد مددجو در سال اول صد در صد و در سال دوم ۵۰ درصد حق بیمه را به کارفرما پرداخت می‌کنیم.

مدیر کل کمیته امداد استان افزود: از اوایل تأسیس حوزه اشتغال و خود کفایی در کمیته امداد، ۸۰ هزار و ۴۶۲ نفر از تسهیلات کمیته امداد در این زمینه استفاده کرده‌اند و از این تعداد هم ۲۷ هزار و ۴۰۰ نفر به مرز خود کفایی رسیده‌اند و از پوشش کمیته امداد خارج شده‌اند.

دشتی به اعطای تسهیلات در زمینه قالی بافی هم اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه امسال ۸ هزار و ۷۵۰ مورد تسهیلات قالی بافی داشتیم و قالی بافان مددجو هم توانسته‌اند در این مدت ۵ هزار و ۷۱۳ تخته فرش به ارزش ۲۸ میلیارد و ۳۹۹ میلیون تومان تولید کنند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *