۲۰ روستای شهرستان میانه همچنان گرفتار برف

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حسین حسن زاده شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه در محورهای مراغه – هشترود و آزاد راه تبریز- زنجان در محدوده بستان آباد، کولاک فروکش نکرده است ، اعلام کرد: بیشتر روستاهای گرفتار در برف هم در حوزه این شهرستانها واقع هستند.


وی با اشاره به اینکه ۱۲۰ روستای مراغه و ۱۰۰ روستای هشترود در محاصره برف هستند، افزود: راه ارتباطی ۱۵۰ روستا در شهرستان چاراویماق هم مسدود است .


وی گفت: در شهرستان بستان آباد ۷۰ روستا، ورزقان ۶۰ روستا ، کلیبر ۲۰ روستا ، میانه ۲۰ روستا ، جلفا ۱۵ روستا ، خداآفرین سراب و مرند هر کدام پنج روستا ، تبریز سه روستا و اسکو دو روستا گرفتار برف هستند.


حسن زاده با بیان اینکه عملیات بازگشایی راه های روستایی با وجود شدت سرما و تاریکی شب ادامه دارد ، اظهارامیدواری کرد تا ظهر فردا بخش عمده راه های ارتباطی مسدود شده استان بازگشایی شود.
وی با اشاره به استقرار بیش از یکهزار راهدار در قالب ۷۵ گروه راهداری ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی استان، افزود: در حال حاضر علاوه بر۸۱۲ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک اداره کل راه و شهرسازی استان، ۲۶۵ دستگاه ماشین آلات متعلق به دیگر بخش ها در محورهای مواصلاتی استان مستقر شده است.
حسن زاده با بیان اینکه راهدارخانه های این اداره کل برای ارائه خدمات به مسافرها و راننده ها تجهیز شده است، اضافه کرد: ۸۰ دستگاه انواع ماشین آلات پیمانکارهای طرف قرارداد با این اداره کل نیز برای راهداری زمستانی در آزاد راه پیامبراعظم (ص) مستقر شده است.
وی گفت: طرح زمستانی راهداری از ۱۵ آذر امسال شروع شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
استان آذربایجان شرقی با برخورداری از دو هزار و ۷۱۲ روستای دارای سکنه یک میلیون و ۱۵۴ هزار نفر را در خود جای داده است.
راه ارتباطی یکهزار و ۴۲۳ روستای استان آسفالته، ۳۵۰ روستا شن ریزی شده، ۸۹۳ روستا خاکی و ۴۶ روستا مالروست.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *