آموزش و پرورش در مسیر تحقق اقتصاد دانش بنیان حرکت کند

به گزارش ميانا به نقل از مهر ؛ ابراهیم جهانگیری ظهر چهارشنبه در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر آذربایجان شرقی اظهار داشت: اقتصاد دانش بنیان چهار مولفه اصلی دارد که یکی از این مولفه ها تعداد افراد تحصیل کرده و نیروی انسانی ماهر است که باید به آن اهمیت زیادی داده شود.

وی همچنین در ادامه افزود: برای توسعه حوزه آموزش و پرورش کشور باید از افراد متعهد، کارآمد و ماهر استفاده کرد. چرا که در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در تولید علم در دنیا به علت سرمایه گذاری های صورت گرفته رتبه خوبی دارد، اما متاسفانه رتبه کشوری در حوزه اقتصاد دانش بنیان ضعیف است و متاسفانه نتوانسته ایم ارتباط اقتصاد علمی با صنعت و دیگر حوزه ها را برقرار کنیم.

جهانگیری با تاکید بر ضرورت توجه به این مهم برای افزایش اشتغال در کشور خاطرنشان کرد: در دانشگاه های استان به امر اقتصاد دانش بنیان توجه جدی صورت گرفته شده است و انتظار داریم که آموزش و پرورش نیز در این حوزه ها اقدامات عملی انجام دهد.

مدیر کل دفتر آموزش و پرورش استانداری در پایان با تاکید بر ایجاد کارگاه های مختلف آموزشی برای توسعه فعالیت های پژوهشی در آموزش و پرورش اظهار داشت: توجه به امر پژوهش باعث می شود که نگرش دانش آموزان به مسایل و توانمندی ها و خلاقیت آنها در عرصه های مختلف شناسایی شود و خوشبختانه در سال های اخیر این امر مد نظر جدی قرار گرفته و امیدواریم با به کارگیری روش های نوین شاهد رشد فعالیت های پژوهشی دانش آموزان استان باشیم.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *