شهادت شیخ نمر روحی تازه در کالبد خیزش و بیداری اسلامی عربستان و منطقه دمید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، علی مسعودی کارشناس ارشد علوم سیاسی با بیان اینکه خبر شهادت آیت الله انقلابی شیخ باقر النمر روحانی برجسته شیعه عربستانی به دست سفّاکان آل سعود دل شیعیان جهان و فعالان مذهبی را داغدار کرد، افزود: شیخ نمر روحانی بود که عمری بیش از نیم قرن را در راه اعتلای اسلام ناب و معارف اهل بیت(ع) در بسته ترین جامعه و نظام استبدادی آل سعود سپری کرد.

مسعودی افزود: ایشان چندین بار توسط مأموران دستگاه حکومتی سعودی بازداشت، بازجویی، شکنجه و زندانی شده بود، که در نهایت در سال ۲۰۱۲ مزدوران آل سعود با کمین در سر راه ایشان و با شلیک ۴ گلوله وی را زخمی و بازداشت و به دلایل واهی زندانی کردند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام عربستان با مخالفت و اعتراضات جهانی و سازمانهای بین المللی روبرو شد،  ولی دریغ از یک جو انسانیت دولتمردان جاهل عربستان، رژیم عربستان که خودش مهد زایش و تربیت تروریسم سلفی-تکفیری است که قریب دو دهه است منطقه را به آشوب و خونریزی کشانده است و کشتن شیعیان را بابی برای رفتن به بهشت می دانند و سرسپردگی و عمالیگری آنان برای ظالمین و استکبار جهانی برای همه نمایان است.

مسعودی گفت: اینک به بهانه های واهی همچون مبارزه با تروریسم روحانی شیعه ای را اعدام می کند که به نظر نگارنده می خواهد از پیگرد های حقوقی و هزینه های سیاسی و امنیتی که برای خودش به دنبال خواهد داشت فرار کند در واقع تعصب طایفه ای و قبیله ای حاکم بر عربستان همچنان برقرار است و هیچ توجیهی برای اقدام خود ندارند و چاره را در استفاده از واژگانی چون مبارزه با تروریسم  برای سرکوب مبارزات عدالت خواهانه مردم عربستان می دانند.

این کارشناس علوم سیاسی اظهار داشت: تروریسم آن خون خواران تکفیری داعش و النصره و غیره هستند که چند سالی است خون مردم عراق و سوریه و یمن را به جرم اینکه داد اسلام خواهی و عدالتخواهی و آزادی سر می دهند را می مکند نه شیعیانی که با بهره گرفتن از نهضت عاشورای حسینی و با تأسی از انقلاب اسلامی می خواهند از بند اسارت و استبداد رهایی یابند.

وی در نهایت افزود: شهادت شیخ نمر و یارانش روحی تازه در کالبد خیزش و بیداری اسلامی عربستان و منطقه ایجاد خواهد کرد و قطعاً رژیم آل سعود توان ایستادگی در مقابل آن را نخواهد داشت.

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *