وجود۱۷ گردنه برفگیر در آذربایجان شرقی/ نصب دوربين نظارت در راه ها

به گزارش ميانا به نقل از مهر ؛ سرهنگ حسن فرجي در جلسه‌ هماهنگي طرح زمستاني راه‌هاي آذربايجان‌شرقي را داراي ۱۷ گردنه‌ي برفگير دانست و تصريح کرد: کل مسير آزادراه تبريز-زنجان شرايط کوهستاني دارد و ما عملا از ابتداي آبان درگير اين محور هستيم. ولي عملا از ۱۹ آذر رزمايش زمستاني با استقرار کامل عوامل پليس‌راه، پايگاه‌هاي اورژانس و هلال احمر و امداد خودرو در کنار راهدارخانه‌ها آغاز مي‌شود.

وی راه‌هاي اصلي و فرعي استان را بالغ بر ۱۴ هزار کيلومتر عنوان کرد و افزود: جمعيت استان نزديک به سه ميليون و ۸۰۰ هزار نفر بوده و تقريبا يک ميليون و ۱۰۰ هزار وسيله‌ نقليه در استان تردد دارند.

اين مقام انتظامي ادامه داد: ۴۵۰ نفر از عوامل پليس‌راه به همراه ۱۱۰ دستگاه خودرو آماده‌ي ارائه‌‌ خدمات مطلوب در طول اجراي زمستاني هستند.

وی با بیان اینکه این استان از نظر جغرافيايي کوهستاني و سردسير بوده و فصل زمستان زودرس است، گفت: طبق روال هر سال، طرح زمستاني پليس راه و راهور استان به منظور مديريت بهتر سفهاي شهروندان از ۱۹ آذرماه شروع مي‌شود.

رئيس پليس راه استان آذربايجان‌شرقی در ادامه از تشکيل قرارگاه طرح زمستاني با حضور کليه‌ي يگان‌هاي امداد همزمان با آغاز اين طرح از ۱۹ آذر خبرداد.

وي اجراي هر چه بهتر اين طرح را منوط به هماهنگي دستگاه‌هاي امدادرسان دخيل در طرح دانست و خاطرنشان کرد: اطلاع ‌رساني بموقع در مورد وضعيت آب و هوا و همچنين نکات ايمني و همراه داشتن تجهيزات لازم به اجراي اين طرح ياري مي‌رساند و باعث مي‌شود مردم شريف استان با مشکلات کمتري برخورد کنند.

فرجی اظهار کرد: فرماندهي عمليات طرح برعهده‌ي پليس بوده و لذا تمام دستگاه‌ها بايد با هماهنگي پليس‌راه عمل کنند.

وی با انتقاد از اينکه در زمينه فرهنگ ترافيک متولي خاصي وجود ندارد باري ديگر بر اهميت آموزش و اطلاع‌رساني اشاره کرد و خواستار مشارکت هر چه بيشتر اداره راه و شهرسازي، امدادخودرو، حمل و نقل و پايانه‌ها، هلال احمر و اورژانس در امر آموزش مواردي چون همراه داشتن وسايل و پوشاک گرم، تجهيزات زمستاني، نحوه‌ي بستن زنجير چرخ و اطلاع رساني دقيق در مورد وضعيت محورها شد.

رئيس پليس راه استان آمار تصادفات منجر به فوت استان رو به کاهش عنوان کرد و افزود: البته وضعيت موجود به هيچ‌وجه در شان مردم استان نيست.

سرهنگ حسن فرجی

به گفته‌ي وي با وجود کمبود امکانات و نيروي انساني که شامل تمام دستگاه‌هاي دخيل جهت پوشش تمامي محورهاي استان است و پليس تلاش دارد تا از جان تک‌تک مسافران صيانت کند.

رئيس پليس‌راه استان با اشاره به اهميت شريان حياتي آزادراه تبريز-زنجان از نبود نمازخانه و مجتمع رفاهي خدماتي مطلوب در اين محور انتقاد و اضافه کرد:در اين آزادراه متاسفانه با چندين نقطه‌ کور ارتباطي مواجه هستيم که در صورت در راه ماندن، مسافران قادرنخواهند بود در اين نقاط به موقع پليس و امدادگران را از موضوع مطلع سازند.

وي از فرمانداري‌هاي شهرستان‌ها خواست تا همکاري لازم را جهت رفاه حال مسافران انجام دهند و صداو سيما را به توليد و پخش برنامه‌هاي آموزشي جهت آگاه‌سازي هر چه بيشتر مردم در مواقع بحراني در ايام زمستان در جاده‌ها دعوت کرد.

سرهنگ فرجي استقرار بيشتر اور‌ژانس را در محورهاي حساسي چون محور مراغه-هشترود، گردنه صائين نير، گويجه‌بل اهر و آزادراه تبريز-زنجان خواستار شد و افزود: در ۲۴ نقطه‌ي برفگير و حساس استان، دوربين نظارت تصويري داريم و تا حدامکان محورهاي استان را زيرنظر داريم.

وي باري ديگر از دستگاه‌هاي مربوط خواست با تمام توان و بطور شبانه‌روزي جهت رفاه حال مسافران و امدادرساني در مواقع برفي و يخبندان در محورهاي استان مستقر شوندو همچنين از مديران فني سازمان حمل و نقل و پايانه‌ها خواست تا با چک کردن دقيق وسايل نقليه عمومي، مانع ايجاد حوادث غيرمترقبه و تصادفات فوتي و جرحي شوند.

فرمانده پليس‌راه استان در پايان از تشکيل قرارگاه طرح زمستاني با حضور پليس‌راه، هلال احمر، اورژانس، راه و شهرسازي، حمل و نقل و پايانه‌ها و امداد خودرو جهت مديريت هر چه بهتر طرح زمستاني خبر داد و گفت: تلفن ۱۱۰ سريع‌ترين راه جهت اطلاع‌رساني و امدادرساني به مردم عزيز و مسافراني است که احيانا با مشکل مواجه شدند.

کاهش ۸۸ نفري متوفيان حوادث رانندگي در آذربایجان شرقی

رئيس پليس راهور استان نیز در این نشست اظهار داشت: پليس راهور آذربايجان شرقي با خدمات ارائه شده و کنترل عملياتي ترافيک درون و برون شهري به مقام اول کشوري با کاهش ۸۸ نفري متوفيان حوادث رانندگي دست يافت.

سرهنگ ناصر ميکائيلي اعلام کرد: کميسيون تحول راهور به جهت ارائه عملکرد پليس راهور استان آذربايجان شرقي و ارائه خدمات شاخص و بهره‌گيري از رهنمود هاي فرماندهي انتظامي استان جهت اجرايي نمودن مصوبات کمیسيون برگزار شد.

سرهنگ ناصر میکائیلی

وي گفت: تکريم ارباب رجوع و جلب رضايتمندي حد اکثري مردم، برخورد قاطع با تخلفات حادثه ساز جهت انتظام بخشي ترافيک و کاهش تلفات انساني ناشي از تصادفات، ارتقا رفتارهاي سازماني و اخلاق اجتماعي مامورين پليس راهور، استفاده از امکانات و تجهيزات بروز پليس، تسريع در تکميل و آماده سازي پروژه‌هاي تقاطع‌هاي غير همسطح و زيرگذر و روگذر جهت روانسازي ترافيک درون شهري، آمادگي کامل انتظامي استان و پليس راهور و پليس راه و سازمان‌هاي امدادي در راستاي خدمات رساني به مردم در اجراي طرح زمستاني را از جمله مصوبات اين كميسيون دانست.

میکائیلی با اشاره به کسب رتبه اول در کاهش متوفیان حوادث رانندگی گفت: در شش ماهه اول سال ۹۳ پليس راهور با خدمات ارائه شده و کنترل عملياتي ترافيک درون و برون شهري به مقام اول کشوري با کاهش ۸۸ نفري متوفيان حوادث رانندگي دست يافت.

وی ادامه داد: اميد است با تلاش بيش از پيش پليس راهور و عنايات سلسله مراتب فرماندهي بتوانيم در ايجاد امنيت ترافيکي و دست يابي به کاهش ۱۰ درصدي کشته‌ها در شش ماهه آتي گامي ديگر برداشته و موجبات بوجود آمدن نظم و امنيت ترافيکي در عرصه جامعه اسلامي باشيم.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *