متوسط توزیع گاز خانوار روستایی آذربایجان شرقی ۷۷ درصد است

به گزارش ميانا به نقل از مهر ؛ ولی اله دینی ظهر سه شنبه در بازدید از اداره گاز میانه اظهار داشت: عملیات گاز رسانی در ۵۳ روستای شهرستان میانه در حال اجرا است.

مدیر عامل شرکت گاز استان گفت: متوسط توزیع گاز خانوار روستایی استان در روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار ۷۷ درصد می باشد و این در حالی است که متوسط توزیع گاز خانوار روستایی شهرستان میانه ۲۳ درصد کمتر از متوسط استانی و به میزان ۵۴ درصد است.

وی هزینه های گاز رسانی در شهرستان میانه را بیشتر از نرم متوسط استانی بیان کرد و افزود: به لحاظ پراکندگی روستاهای شهرستان میانه و سکونت ۴۵ درصدی جمعیت روستایی این شهرستان در روستاهای زیر ۱۰۰ خانوار هزینه های گارسانی به این شهرستان بیشتر از نرم متوسط استانی است.

دینی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در هشت ماه سال جاری بیش از ۱۰۰کیلومتر شبکه توزیع گاز در این شهرستان اجرا شده و تا پایان سال آینده با بهره برداری از ۵۳ روستای مذکور چهار هزار خانوار روستایی با جمعیتی بالغ بر ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر ار نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد و درصد بهره مندی این شهرستان به بیش از ۷۰ درصد خواهد رسید.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های قانونی ایجاد شده از محل بند « ق » تبصره ۲ قانون بودجه ۹۳ مطابق با سیاست های دولت تدبیر و امید و بر اساس ابلاغیه وزارت محترم نفت (ستاد شرکت ملی گاز) تعداد ۱۱۹ روستا با بیش از شش هزار و ۲۰۰خانوار معادی ۲۶ درصد کل خانوار روستایی شهرستان میانه پیش بینی شده که متناسب با اعتبارات تخصیصی تا پایان تا پایان سال ۹۶ اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان با اشاره به عبور خط ۴۸ اینج سراسری از شهرستان میانه اظهار داشت: ظرفیت های لازه به منظور تأمین زیر ساخت های انرژی شهرستان میانه ایجاد گردیده به طوریکه دو شهرک صنعتی و فولاد آذربایجان از جمله صنایع عمده دارای مصرف گاز طبیعی محسوب می شوند و شرکت گاز استان آمادگی دارد به شهرک و صنایع جدید این شهرستان گاز رسانی نماید.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *