مسیر بن بست پروژه مشارکتی آیسان/ خواب زود هنگام رؤیای بزرگ تبریزی‌ها

به گزارش ميانا به نقل از مهر ؛ پروژه مشارکتی و سرمایه گذاری آیسان که طبق تعهداتی قرار بود در محل ترمینال قدیم تبریز حد فاصل سه راهی محققی و میدان فجر در محدوده ای به وسعت پنج هکتاردر مرکز شهر تبریز توسط سرمایه گذار بخش خصوصی اجرا شود و برابر قرارداد مشارکتی منعقده باید دو برج ۵۰ طبقه دو قلو و یک برج ۱۱ طبقه در چهار هکتار از محدوده پنج هکتاری این اراضی جمعا با زیربنایی به وسعت ۶۰۰ هزار متر مربع با کاربری هایی چون تجاری، اداری، خدماتی، دفتری، رفاهی، تفریحی، مراکز خرید و شاپینگ سنترها و دیگر زیر ساخت های عمومی طی پنج سال احداث شود.

برای تکمیل پروژه آیسان شرکت عمران و توسعه آذربایجان مداخله می کند

مدیرعامل شرکت عمران و توسعه آذربایجان شهرداری تبریز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب اظهار داشت: پروژه آیسان همانند یکی از پروژه های شهری است که نیازمند تامین مالی است تا مساله و مشکل این پروژه حل شود.

احمد سجودی افزود: شرایط اقتصادی به نحوی است که حتی برخی از پروژه های دولت نیز به اتمام نرسیده است.

وی عدم تخصیص بودجه را یکی از اساسی ترین مشکلات پروژه ها دانست و ادامه داد: برخی پروژه ها به علت نبود ثبات مالی در کشور با مشکلات جدی مواجه شده اند.

پروژه آیسان

مدیرعامل شرکت عمران و توسعه آذربایجان خاطرنشان کرد: بخش خصوصی برای تامین منابع مالی خود برای ادامه پروژه به دنبال تسهیلات بانکی می رود که متاسفانه نرخ وام های بانکی بسیار بالاست.

تاکنون کمبودهای پروژه آیسان مشخص نشده است

سجودی ادامه داد: بخش خصوصی برای اتمام پروژه مجبور است با فروش ملک های خود بتواند بودجه مورد نیاز را برای اتمام پروژه ها تزریق کند که متاسفانه به علت رکود این امر نیز کارساز نخواهد بود.

در صورت مشخص شدن کمبودهای پروژه آیسان شرکت عمران و توسعه آذربایجان برای اتمام سریع این پروژه کمک خواهد کرد.وی همچنین در ادامه افزود: طبق دستور شهردار کلانشهر تبریز برای تسریع در اتمام پروژه آیسان شرکت عمران و توسعه آذربایجان وارد عمل خواهد شد.

سجودی خاطرنشان کرد: تاکنون کمبودهای پروژه آیسان مشخص نشده است و در صورت مشخص شدن این شرکت برای اتمام سریع این پروژه کمک خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز در خصوص عدم بهره برداری از برخی پروژه های شهری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دلایلی همچون عدم تملک مهمترین نقش را در این خصوص دارند که در همین راستا راهکارهای لازم برای بهره برداری از پروژه آیسان پیدا شده و در آینده نزدیک احتمالا شهرداری هم وارد مشارکت با مجری پروژه می شود.

مشارکت یکی از موسسات مالی اعتباری در پروژه سرمایه گذاری آیسان

همچنین سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز در خصوص آخرین وضعیت پروژه آیسان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب اظهار داشت: مشکلات تامین منابع مالی برای ادامه اجرای پروژه آیسان رفع شده و قرار است یکی از موسسات مالی اعتباری در این پروژه سرمایه گذاری کند.

aysan-17.jpg

سعید حاجی زاده همچنین در ادامه افزود: توافقات اولیه در خصوص سرمایه گذاری یکی از موسسات مالی اعتباری برای ادامه اجرای پروژه آیسان انجام شده است و در آینده ای نزدیک شاهد آغاز عملیات ادامه این پروژه در سطح تبریز خواهیم بود.

سرمایه گذار جدید اجرای پروژه آیسان را ادامه می دهد

یکی از اعضای شورای اسلامی تبریز نیز در خصوص آخرین وضعیت پروژه سرمایه گذاری آیسان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب اظهار داشت: قرار است سرمایه گذار قبلی این پروژه خلع ید شود و سرمایه گذار جدید ادامه پروژه را برعهده بگیرد.

مبالغ سرمایه و هزینه برای اجرای پروژه آیسان توسط سرمایه‌گذار قبلی برآورد شده و قرار است به او پرداخت شود تا سرمایه‌گذار دیگری این پروژه را ادامه دهد.داود امیر حقیان همچنین در ادامه افزود: مبالغ سرمایه و هزینه برای اجرای پروژه آیسان توسط سرمایه گذار قبلی برآورد شده و قرار است این مبالغ به او پرداخته شود تا سرمایه گذار دیگری ادامه این پروژه را انجام دهد.

شهردار کلانشهر تبریز نیز در بازدیدی که در فروردین ماه امسال از پروژه سرمایه گذاری پروژه آیسان به عمل آورده بود، اظهار کرد: این طرح از طریق فروش اوراق و با مشارکت شهرداری تبریز آغاز شده و تعلل بیش از این در اجرای طرح جایز نیست.

پروژه آیسان

پیش فروش واحدهای که ۳ درصد رشد نشان می دهد

صادق نجفی با تاکید بر حمایت از زمینه های سرمایه گذاری گفت: از موضوعات سرمایه گذاری حمایت می کنیم اما در عین حال، در مقابل سستی و اهمال در اجرای پروژه های مشارکتی سکوت نمی کنیم.

وی با اشاره به روند کند پروژه آیسان اظهار داشت: این پروژه از زمان آغاز تنها سه درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با این وجود، اقدام به پیش فروش واحدهای خود نیز کرده است.

شهردار تبریز اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به رغبت سرمایه گذاری مطمئن در پروژه های عمران شهری در صورت نیاز، بلافاصله نسبت به زمینه سازی برای مشارکت سرمایه گذار دیگر در این پروژه اقدام می کنیم.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *