دیابتی‌ها ورزش را جدی بگیرند

به گزارش میانا به نقل از باشگاه خبرنگاران ، دکتر کیانفر متخصص غدد ، گفت: در حال حاضر تمام دنیا به این نتیجه رسیده که ورزش یکی از نیازهای فیزیولوژیکی بدن است و با ورزش کردن می‌توان بیماری‌های قلبی – عروقی، فشارخون، کلسترول و دیابت را کنترل کرد. متاسفانه در ایران بیشتر مردم هنگامی به ورزش روی می‌آورند که سلامتی آن‌ها به خطر افتاده و به نوعی ناچار به ورزش کردن هستند. باید شرایطی ایجاد کرد که مردم ورزش کردن را جزو برنامه‌های روزانه خود قرار دهند. 

 

وی در ادامه با اشاره به نتایج مطلوب ورزش در بهبود بیماری دیابت، تصریح کرد: ورزش باعث ایجاد احساس نشاط و انرژی در فرد، کنترل وزن، افزایش قدرت انعطاف‌پذیری عضلات، افزایش بافت عضلانی، تولید گلوکز در بدن، کاهش نیاز به انسولین، نگاه بهتر به زندگی و کاهش اضطراب و استرس در افراد دیابتی می‌شود. 

 

این فوق تخصص دیابت بیان کرد: هرچند راهی برای پیشگیری از دیابت نوع اول وجود ندارد، اما در دیابت نوع دوم که تقریبا حدود ۸۰ درصد از افراد مبتلا به آن دچار چاقی هستند، بهترین راه پیشگیری اصلاح شیوه زندگی از طریق کاهش مصرف غذاهای آماده و شیرینی‌جات، پرهیز از استرس، استفاده مداوم از سبزیجات و ترک سیگار است. 

 

وی با بیان اینکه بیماری دیابت بسیار نگران کننده‌تر از آن چیزی است که ما با آن برخورد می‌کنیم، خاطرنشان کرد: بیماران دیابتی باید درمان دارویی را جدی گیرند. در کنار آن تحت نظر متخصص تغذیه باشند و با رعایت وعده‌های غذایی و میان وعده، آب و سبزیجات فیبری کافی نیز مصرف کنند. بیماران دیابتی نباید مواد غذایی ضروری را از برنامه غذایی خود حذف کنند، بلکه باید از مواد جایگزین طبق دستور متخصص تغذیه استفاده کنند؛ چرا که استفاده از موادی چون غلات، حبوبات، پروتئین‌ها، سبزیجات، لبنیات و حتی چربی‌ها بطور مناسب و با محدودیت برای بدن ضروری است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *