خودروهای آذربایجان‌شرقی روزانه ۲ میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌کنند

به گزارش میانا ، فارس به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، ولی‌الله دینی اظهار داشت: جایگاه‌های CNG عرضه کننده گاز در استان روزانه قریب به ۲ میلیون مترمکعب گاز طبیعی توزیع می‌کنند و به این ترتیب ۳۵ تا ۴۰ درصد سبد مصرف انرژی خودرو‌ها را در آذربایجان شرقی گاز طبیعی تشکیل می‌دهد.
وی در خصوص تعداد جایگاه‌های سی.ان.جی استان آذربایجان شرقی گفت: در استان آذربایجان شرقی ۱۵۴ جایگاه سی.ان.جی راه‌اندازی شده است که از این تعداد ۱۰۸ جایگاه در شهرستان‌های استان و ۴۶ جایگاه در تبریز قرار گرفته‌اند.
وی با بیان مزایای زیست محیطی گاز طبیعی نسبت به دیگر سوخت‌های فسیلی گفت: میزان انتشار انواع آلاینده‌های خودروهای گازسوز به مراتب نسبت به خودروهای بنزینی و دیزلی کمتر بوده که از جمله مزیت‌های مهم استفاده از گاز طبیعی در خودروها محسوب می‌شود و همچنین پایین بودن قیمت گاز طبیعی نسبت به سایر سوخت ها یکی دیگر از شاخص‌های مهم استفاده از این سوخت پاک و ایمن در خودروها است.
دینی با اشاره به اهمیت گاز طبیعی در چرخه حمل و نقل درون شهری و برون‌شهری استان گفت: شرکت گاز استان با تأمین مستمر و پایدار و حفظ فشار مناسب جریان گاز جایگاه‌ها تأمین ۳۵ تا ۴۰ درصد مصرف سبد سوخت خودروهای استان را بر عهده دارد. 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *