دانشگاه محل جولان فتنه‌گران نیست/ وزارت خارجه با اقتدار ایرانی جواب اردوغان را بدهد/ دیپلماسی انفعالی دولت تدبیر در برابر جنایات نارداران

به گزارش میانا به نقل از آناج ، محمد اسماعیل سعیدی با انتقاد از بازی‌های سیاسی احزاب در دانشگاه‌ها، اظهار داشت: شتاب علمی کشور به خاطر جولان جناح‌های سیاسی در مراکز تولید دانش کاهش یافته است، در شرایطی که جامعه نیاز به جهاد اقتصادی و علمی دارد عده‌ای به خاطر تامین منافع شخصی منافع ملی را درگیر بازی‌های خود کرده‌اند.

وی ادامه داد: برخی از جناح‌ها سعی دارند دانشگاه‌ها را به نفع خود مصادره کرده و از شور و هیجان جوانان بهره‌برداری کنند. مسئولین وزارت علوم باید از تغییر فضای علمی به سیاسی ممانعت کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجو باید در کنار تحصیل علم فهم سیاسی نیز داشته و به مسایل پیرامون خود آگاه باشد، اما در حال حاضر علم در حاشیه قرار گرفته و اساس بازی‌های سیاسی شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر علت عدم جلوگیری مسئولین از سخنرانی عناصر فتنه ۸۸ در دانشگاه‌ها، بیان داشت: بازی‌های سیاسی یک طرف ماجراست، بدترین وضعیت حال حاضر اختصاص تریبون به افراد معاند نظام و فعالان فتنه است.

وی افزود: مسئولین باید در برابر ساختار شکنی فتنه گران در دانشگاه‌ها پاسخگو باشند، معلوم نیست کسانی که سوابق‌شان گواه از افکارشان دارد با اجازه چه کسانی در میان دانشجویان با اظهارات ضدانقلابی تفرقه به راه می‌اندازند.

وی متذکر شد: هیچ فردی مخالف تجارب آراء و کرسی‌های آزاد اندیشی نیست اما اینکه دانشگاه محل تاخت و تاز جناح‌ها به یکدیگر شود بیشتر از همه دانشجویان را متضرر می‌کند، مرکز تولید علم محل منازعه و کشمکش سیاسی نیست.

این نماینده مجلس در ادامه اظهارات خود از دیپلماسی انفعالی دولتمردان در برابر تهدید اردوغان و کشتار مسلمانان آذربایجان توسط دولت الهام علی اف انتقاد کرد و گفت: اردوغان باید بداند که ایران اسلامی در خاک ترکیه طرفداران میلیونی دارد لذا نباید با تهدید ایران خود را دچار چالشی جدید کند، رئیس جمهور ترکیه دچار اشتباه تاریخی شده و با تندگویی روز به روز بحران را شدیدتر می‌کند.

وی اضافه کرد: اردوغان جریان تروریسم را با حمایت آمریکا در منطقه به راه انداخت، دست پخت اردوغان امروز در نقاط مختلف جهان دست به حملات تروریستی می‌زند و درنهایت ترکیه نیز درگیر آشی خواهد شد که خود پخته است.

وی هشدار داد: الهام علی اف در آذربایجان برابر ملت خود ایستاده و این به معنای دموکراسی نیست، علی اف باید بداند که در برابر قدرت یک ملت نمی‌توان ایستادگی کرد.

سعیدی در پایان خواستار برخورد قاطع وزارت خارجه ایران با علی اف و اردوغان شد و اذعان کرد: سکوت ایران در برابر جنایات نارداران و تهدیدهای اردوغان دور از شأن ملت ایران است، مسئولین باید با اقتدار ایرانی جواب یاوه گویی‌های اردوغان را بدهند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *