حسن سلیمانی رییس زندان شهرستان میانه شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا به نقل از ایرنا، میرعلی اکبر بنی هاشمی، روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس زندان شهرستان هشترود افزود: زندان فرصتی برای افراد بزهکار برای یادگیری اشتغال و تامین درآمد حلال بوده و زندانیان باید از این فرصت استفاده بهینه کنند تا دید جامعه نسبت به آنان مثبت و مساعد شود.
وی یادآور شد: هم اکنون بسترلازم در زندان های استان برای ایجاد اشتغال و آموزش برای زندانیان دربند فراهم است.
مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی، از راه اندازی مدرسه غیرانتفاعی ویژه زندانیان دراستان خبر داد و اظهارکرد: هیچ مانعی در زمینه تعلیم و تربیت زندانیان وجود ندارد و در سطح استان از بین ۱۴ زندانی دانشجو، ۱۱ نفر مورد عفو قرارگرفته اند.
بنی هاشمی، با بیان اینکه ۷۰ درصد زندانیان بی سواد بوده و هر چقدر میزان سواد بالاتر رود، بزهکاری به همان اندازه کاهش می یابد، ادامه داد: تمام زندانیان زیر۴۸ سال باید درزندان سواد خواندن و نوشتن یاد بگیرند.
وی گفت: عامل اصلی زندانی شدن افراد، فقر فرهنگی، اعتقادی، مالی، علمی و آگاهی و نبود اشتغال بوده و بیشتر خانواده های زندانیان فقیر و دارای درآمد زیر چهار میلیون ریال هستند.
مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی با اشاره به خدمات ارایه شده در زندان ها به زندانیان، یادآوری کرد: زندانیان در بدو ورود از نظر بیماری، سلامت جسمی و تست های روانشناسی مورد بررسی قرار می گیرند و توسط کارشناسان و متخصص های روانپزشکی از لحاظ روحی و روانی تقویت می شوند.
بنی هاشمی افزود: ۱۰ درصد جمعیت کیفری استان نسبت به سال گذشته کاهش یافته و تنها دو درصد زندانیان دوباره بزهکار شده و به زندان بازگشته اند و در این ارتباط موفق به کسب رتبه اول کشوری شده ایم.
وی یادآوری کرد: هر سال چهارهزار نفر از زندانیان استان با فراگیری آموزش های مختلف، مدرک آموزش فنی و حرفه ای می گیرند و برای زندانی های مشغول به کار در زندان به عنوان کارگران عادی ۳۵، نیمه ماهر ۴۵ و ماهر ۵۵ درصد حقوق قانون کار پرداخت می شود.
بنی هاشمی افزود: ۵۰ درصد کارمزد زندانیان شاغل در زندان به خانواده های آن ها، ۲۵ درصد به حساب زندانی، ۲۰ درصد به حساب پس انداز زندانی و پنج درصد نیز به عنوان بیمه پرداخت می شود.
فرماندار هشترود نیز در این مراسم از کمبود فضای زندان این شهرستان انتقاد کرد و گفت: سرانه فضای استاندارد برای هر زندانی باید ۵/۱۴ متر و بازداشتگاه هشت متر باشد، که این سرانه در زندان هشترود خیلی کم است.
حسن مستفید، خواستار سرعت دهی در احداث زندان هشترود در خارج از این شهر شد و افزود: با صرف ییش از ۲۰ میلیارد ریال، زمین این زندان به مساحت دوهکتارآماده ساخت شده که پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع قانونی این زندان ساخته می شود.
وی، نبود اشتغال را عمده مشکل زندانیان دربند دانست و یادآوری شد: نبود فضای مناسب در زندان باعث شده زندانی ها به راحتی آموزش های فنی و حرفه ای را یاد نگیرند.
دراین آیین رحیم مختارپور به عنوان رییس جدید زندان هشترود معرفی و از خدمات حسن سلیمانی قدردانی شد.
مختارپور، پیش از این رییس زندان مرند بود و سلیمانی نیز به عنوان رییس زندان شهرستان میانه انتخاب شده است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *