کاهش تولید ماهی قیزیل آلا در شهرستان میانه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا به نقل از ایرنا، شهرام ایرانی پور روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری ویروس VHS در بین ماهیان قزل آلا، با بیان اینکه شهرستان میانه طی سال های گذشته در تولید ماهی رتبه اول استان را داشت، گفت: در سال جاری به دلیل از دور خارج کردن سدهای خاکی در تولید ماهی، جایگاه این شهرستان از رتبه اول به رتبه سوم تنزل یافت.
وی خاطرنشان کرد: آب گل آلود برای پرورش ماهی قزل آلا مناسب نبوده و به این دلیل پرورش این ماهی تنها در سدهای بتنی مجاز است.
وی رعایت نکردن بهداشت از جمله در زمینه حمل و نقل بچه ماهی ها و وارد کردن تخم های ناسالم بدون مجوز را سبب شیوع ویروس VHS دانست و گفت: این ویروس درمان نداشته و تلفات ۱۰۰ درصدی دارد که تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت و اصول پرورش ماهی است.
ایرانی پور کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری ویروس VHS در بین ماهیان قزل آلا برای جلوگیری از بروز خسارت در مزارع پرورش ماهی از سوی اداره شیلات جهادکشاورزی شهرستان میانه برگزار شد.
بیماری خون ریزی پوزه ( Viral hemorrhagic septicemia) از بیماری های ویروسی در آزادماهیان (قزل آلا) است.
بیماری خون ریزی پوزه (VHS) یک بیماری فصلی است که شدیدترین اپیدمی آن در اواخر زمستان و اوایل بهار زمانی که درجه آب بالا می رود، دیده می شود.
این بیماری یک بیماری واگیردار مشخص است که ظهور و شیوع آن در یک موسسه پرورش ماهی در پی وارد کردن ماهیان قزل آلای زنده از یک موسسه آلوده دیگر دیده می شود.
این ویروس خارجی از سال ۹۲ برای اولین بار در ایران دیده شد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *